۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۵۳۷۰۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

برجام دردی از مشکلات کشور دوا نکرد

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: تمامی ملت ایران بعد از گذشت سه سال از مذاکرات هسته ای و چند ماه از اجرای برجام می دانند که برجام هیچ تاثیر مثبتی بر روند مسائل کشوری نداشته بلکه سبب اعمال تحریم های جدید نیز شده است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در حسینیه حضرت زینب (س) در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی ایلام و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالهشدا و یاران با وفایش، اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم قیام ابی عبدالله (ع) برپایی امر به معروف و نهی از منکر است، حضرت ابا عبدالله فرموند من برای احیای دین جدم رسول خدا (ص) و برای زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

وی اضافه کرد: جامعه ای که این فریضه مهم در آن اجرا نشود رو به زوال و نابودی خواهد رفت و فساد در سراسر آن دامنگیر خواهد شد. سالار شهیدان نیز هنگامی که جامعه خالی از امر به معروف و نهی از منکر شد قیام کرد و این نهضت بزرگ و حماسه که امروز مدرسه آموزش این امر الهی است، خلق شد.

امام جمعه ایلام با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برپایی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: بحمدالله امروز ناجا در سراسر کشور با اقتدار کامل امنیت را در سطح جامعه بر قرار کرده و این فریضه مهم یعنی اجرای امر به معروف و نهی از منکر به نحو احسن انجام شده و در این زمینه عملکرد قابل قبول و درخشانی داشته است.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: امروز اقتدار دفاعی و صلابت رهبری عامل بازدارندگی دشمن از هر گونه تهاجم نظامی است نه مذاکرات هسته ای و برجام، امروز بر همه دنیا روشن شده که آمریکا نماد بد عهدی و زیر پا گذاشتن تمامی معاهدات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: تمامی ملت ایران بعد از گذشت سه سال از مذاکرات هسته ای و چند ماه از اجرای برجام می دانند که برجام هیچ تاثیر مثبتی بر روند مسائل کشوری نداشته بلکه سبب اعمال تحریم های جدید نیز شده است.

نماینده ولی فقیه در ایلام انجام امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه یک مسلمان دانست و گفت: اینکه کسی بگوید هیچ وظیفه ای در قبال اجرای این امر الهی ندارم، مرتکب گناه شده و باید مردم ما در انجام امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشند.

وی بیان گفت: آمران به معروف باید برخورد اسلامی و با خُلق حسنه در کنار مردم باشند و با الگو قرار دادن سیره رسول اکرم (ص) و آل بیت مطهرش (ع) در اجرایی کردن و کارساز بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند./202/879/ب1

ارسال نظرات