۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۵۳۶۴۳
آیت الله مهدوی:

شناخت امام و رهبری مقدمه اطاعت است/ وهابیت حاصل عدم شناخت امام

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و رهبری از طریق شبهه افکنی، گفت: اینکه عربستان ادعای مسلمانی دارد ولی دست در دستان آمریکا می‌گذارد به علت عدم وجود رهبری و امام است، در ولایت فقیه ملاک ما شخص نیست بلکه ملاک دستور دین است و ما ولایت را از طریق دستورات دین و دلیل عقلی پذیرفته‌ایم.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شب گذشته در هیأت فدائیان حسین اصفهان، در ادامه مبحث تبیین شیعه انقلابی، شناخت ولی و رهبر را از دیگر ویژگی‌های شیعه انقلابی عنوان کرد و گفت: یاران امام حسین(ع) رهبر و ولی و امام خود را می‌شناختند، شناخت امام مقدمه تبعیت از امام است.

وی در ادامه افزود: چیزی که انسان را تربیت نمی‌کند عمل است، ولی عمل پس از فهمیدن حاصل می‌شود، شناخت مقدمه اطاعت کردن است، اگر کسی رهبر و امام را نشناسد یقینا تبعیت نمی‌کند، البته همه آنها که می‌شناسند هم تبعیت نمی‌کنند، دشمنان امام را می‌شناختند اما محبت دنیا و حب مقام و قدرت موجب می‌شد از امام تبعیت نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از ویژگی‌های ملت ایران را اطاعت از ولایت دانست و تصریح کرد: این وجوب اطاعت از ولایت که در میان مردم قبول شده است کشور ما را نمونه کرده است و دشمنان همچنان در تلاش هستند تا از طریق شبهه افکنی باور مردم به ولایت را تضعیف کنند، ایستادن و نشستن باید همواره برخوردار از یک الگو و یک امام و رهبر باشد.

قرآن به تبعیت از ولایت تصریح کرده است

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه عربستان مدعی مسلمانی است اما دست در دست آمریکا دارد به دلیل نبود رهبری و ولی امر است، ما شخص محور نیستیم و در بحث ولایت ملاک ما شخص نیست بلکه دستور دین برای ما مهم است، اطاعت از ولی فقیه دستور دین ما است، در پیش از زمان غیبت هم ولی فقیه ولایت داشته است اما پس از غیبت این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت، تبعیت از ولایت در قرآن کریم هم تصریح شده است، قرآن می‌گوید کسی که از رسول اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است، در آیه 10 سوره فتح بیعت کنندگان با پیامبر اکرم(ص) بیعت کننده با خدا توصیف شده‌اند، در غدیر هم همین موضوع را پیامبر اسلام(ص) مطرح کردند.

وی با اشاره به عواقب سخت پیمان شکنی و بیعت شکنی با ولایت و امامت، اظهار کرد: کسانی که بیعت شکنی با امام علی(ع) کردند خودشان متضرر شدند، کسانی که پیمان شکنی می‌کنند خودشان از مسیر کمال دور می‌شوند، الآن هم عده‌ای از ولی فقیه تبعیت نمی‌کنند، کسانی که تبعیت نمی‌کنند از ولی فقیه و از مرجع تقلید خودشان ضرر می‌کنند، این اطاعت از امام ادامه دارد تا روز محشر و حوض کوثر.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه زمین هرگز از حجت خالی نبوده و خالی نخواهد شد، تصریح کرد: قرآن کریم هم به صورت صریح و هم به صورت کنایه‌ به این مسأله پرداخته است، امام علی(ع) همواره در حال بیان دقیق‌ترین معارف برای جامعه است، ایشان در نامه‌ای به مالک اشتر مسائل بسیار مهم مدیریتی را مطرح می‌کنند که امروزه مورد استفاده کشورهای پیشرفته قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در حدیث ثقلین به موضوع رحمت موصوله بسیار زیبا اشاره فرموده‌اند، ایشان قرآن کریم و اهل بیت(ع) را دو یادگار مهم برای امت شان بیان کردند و فرمودند هرگز خیال نکنید کتاب خدا برای شما کافی است و این کتاب و عترت از یکدیگر هرگز جدا نخواهند شد. باید توجه داشته باشیم که وجود امام مستمرا هست و یادمان نرود که وجود امام و رهبری همیشه در جلوی راه ما است و باید از آن تبعیت کنیم.

رجوع غیر متخصص به  متخصص دلیل عقلی اطاعت از ولایت فقیه است

وی خاطرنشان کرد: آنچه علم در قرآن هست در عترت هم هست، امام عالم به همه چیز است، اطاعت از ولی فقیه فرمان درستی است، دلیل عقلی آن هم رجوع غیرمتخصص به متخصص است، اگر چه عقلا احتمال خطا وجود دارد ولی همان عقل می‌گوید تبعیت لازم و ضروری است، در فضای مجازی تبعیت از پزشک را مسخره نمی‌کنند اما کسانی که از ولایت فقیه سیلی خورده اند پیرامون تبعیت از ولی فقیه شبهه افکنی می‌کنند، امام صادق(ع) بر اهمیت تبعیت از ولی فقیه تأکید می‌کنند و عدم تبعیت از ولی فقیه را مشمول عقاب عنوان می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر عقلی بودن دین اسلام تأکید کرد و گفت: کسانی که امام را می‌شناختند پا به رکاب امام بودند، امروز هم کسانی که ولایت را می‌شناسند پا به رکاب ولایت هستند و در آینده نیز کسانی که امام زمان (عج) را شناخته باشند پا در رکاب ایشان خواهند داشت.

کسی که از ولایت تبعیت نکند خودش را متضرر کرده است

آیت الله مهدوی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ما به چهارده معصوم ملک عظیم بخشیدیم، در روایات ذکر شده است این ملک عظیم یعنی همه مخلوقات موظف هستند از چهارده معصوم(ع) اطاعت کنند، همه انبیاء هم در اختیار چهارده معصوم(ع) هستند، مخلوقات جبرا از ائمه معصومین(ع) اطاعت می‌کنند، اما انسانها و اجنه از اراده برخوردار هستند و این سبب شده است بعضی زیر بار ولایت نروند، هدف بندگی کردن است، حالا کسی بندگی نکند خودش متضرر شده است.

وی با اشاره به روایتی، اظهار کرد: کسی که خدا و امام را به درستی نشناسد مانند وهابیت می‌شود، خداشناسی از طریق شناخت امام حاصل می‌شود، اگر کسی امام زمان خود را به درستی بشناسد وصل به خدا خواهد شد، دشمنان از همین مسائل ضربه خورده‌اند، یکی از کارشناسان آمریکایی تبعیت از امام حسین(ع) و پرچم سرخ ایشان، پرچم سبز انتظار و تلاش مردم برای پاک بودن و تبعیت از ولی فقیه را عوامل مبارزه مردم ایران با استکبار و عدم سازش با استکبار عنوان می‌کند، این درحالی است که وهابیت معتقد است هرکسی حاکم شد ولو اینکه همه گناهان را مرتکب شده باشد و فاسق باشد لازم است، این کاملا برخلاف آموزه‌ها و عقاید شیعه است./1304/201/ب2

ارسال نظرات