۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۴۲۳
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی:

اخلاص و خدایی بودن رمز ماندگاری قیام کربلا و حماسه عاشورا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهداف و فلسفه قیام کربلا، گفت: رمز ماندگاری جریان کربلا و قیام اباعبدالله الحسین (ع)، اخلاص و خدایی بودن آن است.
حجت الاسلام یعقوبی - عزاداری امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) که در محل آستان مقدس حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، بر استفاده حداکثری از ظرفیت ماه‌های محرم و صفر برای ارتقای بعد معنوی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در آیه 36 سوره مبارکه نحل می‌خوانیم «وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ» و خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: برای هر امتی رسولی فرستادیم تا فرهنگ عبادت و یکتاپرستی را ترویج کند و مردم را به پرهیز و اجتناب از طاغوت بیم دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر اساس این آیه در دنیا دو جریان بیشتر وجود ندارد؛ جریان عبودیت و بندگی و جریان منیت و خودخواهی، اما تنها موردی که ماندگار است بندگی کردن خدا است؛ از این‌ رو افرادی که تمام وجودشان خدایی است در دنیا ماندگار خواهند شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: خداخواهی به معنای اخلاص و ظاهر و باطن کارها را خدایی کردن، رمز ماندگاری است؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم تا همه کارهای ما با رنگ خدایی و بر پایه اخلاص انجام شود.

وی با اشاره به نهضت عاشورا، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند: من برای خودخواهی، هوای نفس، ستم و زورگویی و حکومت‌داری بر مردم قیام نکردم بلکه قیام من برای ترویج دین جدم رسول‌الله (ص) بود؛ یعنی امام حسین (ع) فقط و فقط برای خدا قیام کرد و در این راه به شهادت رسید و ماندنی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: طبق وعده الهی که در قرآن می‌فرماید: «ان تنصروا الله ینصرکم»، از آنجا که امام حسین(ع) برای یاری خدا قیام کرد، خداوند متعال هم او را در تاریخ جاودان کرد.

به گفته رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، به همین دلیل است که می‌بینیم هر سال شور و حال محرم بیشتر از سال گذشته می‌شود که این به معنای جاودانگی و ماندگاری در تاریخ با رمز اخلاص است.

وی تصریح کرد: در واقع رمز ماندگاری جریان کربلا و قیام اباعبدالله الحسین(ع)، اخلاص و خدایی بودن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: خالص‌ترین و نامدارترین مردم زمان ما شهدا و امام راحل (ره) هستند؛ زیرا کارهای شهدا و امام راحل (ره) رنگ و بوی خدایی داشت و عیار اخلاص آنها بسیار بالا بود؛ درنتیجه در قلب تاریخ ماندگار شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات