۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۵۳۰۱۳
استاد حوزه علمیه:

هدف مداحان آشنا کردن مردم با مصائب اهل بیت باشد

استاد حوزه علمیه سیرجان گفت: مداح هدفش، آشنا کردن مردم به مصائب اهل بیت در قالب شعر یا مصیبت باشد و در کارخود از جذب کردن مردم و مرید بازی فرار کند زیرا کارهایی همچون مرید بازی شقاوت انسان را به دنبال دارد.
مداح

حجت الاسلام محمدعلی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا درکرمان، گفت: مداحی در اسلام ریشه در زمان اهل بیت دارد که در زمان ائمه فردی به نام کمیت با اشعار خود یادآور مصائب امام حسین در بین مردم می شد.

وی افزود: مداحی در اسلام جایگاه خاصی را دارد و یک مداح باید با کارهای خود بتواند مردم را یادآور روزهای کربلا کند و مردم عشق به اهل بیت را در جان و جسم خود، احساس کنند.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که متأسفانه مداحان امروزی اهداف خود را از مداحی، فراموش کرده اند، اظهار داشت: استفاده از منابع مهم همچون مقتل، از کارهای اساسی مداحان شمرده می شود تا اشعاری را در مداحی خود بیان کنند که نشان دهنده عظمت اهل بیت باشد.

وی با توجه به این که مداحان از خرافات پرهیز کنند، بیان داشت: متأسفانه بعضی از مداحان در کار خود کارهایی را انجام می دهند که در شأن اهل بیت نیست همچون الفاظی که سبب بی حرمتی به اهل بیت می شود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: مداح هدفش آشنا کردن مردم به مصائب اهل بیت در قالب شعر یا مصیبت باشد و در کار خود از جذب کردن مردم و مرید بازی فرار کند زیرا کارهایی همچون مرید بازی شقاوت انسان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: مداحان می توانند قبل از مداحی کردن، اشعار و مصیبت های خود را با یک روحانی در میان بگذارند تا از بی احترامی و غلو گویی در اشعار، جلوگیری شود.

حجت الاسلام مظفری در پایان گفت: حفظ نهضت امام حسین و دوری از خرافات از وظایف مردم شمرده می شود و سعی کنند که هدف از مداحی خود را رسیدن به خدا بدانند تا در این راه، موفق باشند./302/9707/ب1

ارسال نظرات