۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۵۲۷۵۲
حجت الاسلام طاهری:

ترویج علوم اسلامی هدف اصلی دانشگاه فرهنگ و معارف مؤسسه امام خمینی است

رئیس دانشگاه مجازی و نیمه حضوری امام خمینی(ره)، مهم‌ترین رسالت دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره را ترویج علوم اسلامی دانست و گفت: مطالبه رهبری از مؤسسه امام خمینی ره، ترویج علوم اسلامی است و ما سعی کرده ایم این آموزش ها را به زبان های عربی و انگلیسی هم ارائه نماییم.
مؤسسه امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین طاهری، رئیس دانشگاه مجازی و نیمه حضوری فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در همایش نسیم مهر که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این دانشگاه عنوان کرد: ما در این دانشگاه سعی کرده ایم تا تغییرات بنیادی را در روش آموزشی ایجاد کنیم و به همین سبب، مدل جدیدی از آموزش سامانه ای را به منظور دسترسی آسان به محتواهای آموزشی طراحی کرده ایم.

وی افزود: اگر بخواهیم تقسیم بندی دقیقی از سیستم های آموزش مجازی در کشور داشته باشیم باید گفت  تنها 3 دانشگاه در کشور به معنای صحیح در حوزه دانشگاه مجازی تقسیم بندی می شوند و دیگر دانشگاه ها در واقع مرکز آموزش های الکترونیکی هستند که کار آن ها به مراتب ساده تر از سیستم آموزشی گسترده دانشگاه ما است.

حجت الاسلام طاهری، استفاده از اساتید برجسته کشور را از مهم‌ترین رویکردهای این دانشگاه برشمرده و خاطرنشان کرد: آموزش های ارائه شده در این دانشگاه از طریق بهترین و برجسته ترین اساتید کشوری صورت می گیرد که نشان از سطح بالای آموزش های این دانشگاه دارد.

ترویج علوم اسلامی رسالت اصلی این دانشگاه است

رئیس دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، مهم‌ترین رسالت این دانشگاه را ترویج علوم اسلامی دانسته و ابراز کرد: این مرکز با حمایت بیت رهبری و زیر نظر آیت الله مصباح یزدی و آیت الله رجبی، هدف و مأموریت اصلی خود را پیرامون ترویج علوم اسلامی قرار داده است و در این مسیر سعی نموده تا مطالبه ها و دغدغه های رهبری را در این حوزه رصد کرده و در قالب آموزش علوم اسلامی ارائه دهد.

وی افزود: در این مسیر ما سعی کرده ایم تا آموزش های خود را گسترش دهیم که به همین منظور اقدام به اخذ 10 رشته آموزشی نموده ایم که 7 رشته در سیستم آموزشی ما قرار دارد، هم چنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز پیگیر راه اندازی رشته های جدیدی هستیم.

حجت الاسلام طاهری، پیگیری های انجام شده در راستای ارائه خدمات دانشجویی را از کارهای صورت گرفته در چند وقت اخیر برشمرده و تأکید کرد: همه نیازهای دانشجویان در پرتال جدید دانشگاه در نظر گرفته شده است ضمن اینکه با مکاتبات فراوانی که با وزارت علوم انجام داده ایم، توانستیم خدمات صندوق رفاه دانشجویی از جمله تسهیلات و وام های دانشجویی و دیگر امکانات ارائه شده توسط این صندوق را برای دانشجویان به ارمغان آوریم.

تولید محتواهای آموزشی، روندی توقف ناپذیر در دانشگاه است

این مقام مسؤول، یکی دیگر از برنامه های مهم این دانشگاه را در حوزه پژوهش دانسته و ادامه داد: روند تولید محتوای آموزشی بر مبنای نیازهای علمی دانشجویان، از مهم‌ترین برنامه های ما در دانشگاه بوده است که توانسته ایم با استفاده از اساتید برتر کشور، بهترین محتواهای آموزشی در کشور را تولید کنیم.

وی افزود: فرآیند بازنگری، باز نویسی و بازتولید محتواهای آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، تا سال آینده به مرحله نهایی می رسد و نکته مهم این است که ما برخلاف دیگر دانشگاه ها، محتواهای آموزشی خود را در بازه زمانی کوتاه مدتی و حداکثر در 5 سال مورد بازنگری قرار دهیم تا بتوانیم محتواهایی با بارعلمی قوی تری تولید کنیم.

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطر‌نشان کرد: هدف اصلی ما در این دانشگاه، اجرای منویات رهبری و پاسخ گویی به دغدغه ایشان در مسیر ترویج علوم اسلامی است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد./872/پ202/س

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات