۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۵۲۷۴۸
با برگزاری همایش نسیم مهر؛

سال جدید تحصیلی دانشگاه مجازی مؤسسه امام خمینی آغاز شد

سال تحصیلی دانشگاه مجازی و نیمه حضوری فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور دانشجویان جدیدالورود و با سخنرانی مسؤولان این دانشگاه آغاز شد.
همایش نسیم مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا برته قائم مقام شورای علمی دانشگاه مجازی این دانشگاه در این همایش، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این دانشگاه در سال های اخیر گفت: تمام تلاش این دانشگاه بر این پایه برنامه ریزی شده است تا با استفاده از ظرفیت های موجود، آموزش معارف اسلامی به عنوان دوره های دانشگاهی را گسترش داده و در اختیار علاقه مندان به معارف اهل بیت قرار دهد.

حجت الاسلام برته، راه اندازی آموزش مجازی را نقطه عطفی در تاریخ علم  برشمرده و تأکید کرد: این شیوه آموزشی، محدویدت های علم آموزی را از بین برده است به طوری که هر فرد در هر ساعتی از شبانه روز می تواند به کسب علم مشغول شده و بدون رفت و آمد و تحمل سختی های گذشته، مدارک دانشگاهی را اخذ نماید.

مزایای بی شمار آموزش الکترونیک باعث گسترش آن شده است

وی یکی از مهم‌ ترین مزایای دانشگاه مجازی را صرفه جویی در زمان و هزینه خوانده و عنوان کرد: محدودیت جغرافیایی و زمانی که قبلاً در فرآیند علم آموزی وجود داشت، با ورود آموزش الکترونیک به سیستم آموزش عالی، تاحدود زیادی برطرف شده است که این موضوع سبب شده که دانشجویان بدون نیاز به حضور در دانشگاه و طی مسافت های طولانی، در هر نقطه از ایران و دنیا بتوانند از مزایای آموزشی بهره ببرند.

استاد دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، هم چنین افزود: با استفاده از این روش آموزشی، فرایند تعلیم و تربیت، استاد، کتاب، منابع آموزشی و در یک کلمه دانشگاه را به راحتی در تلفن همراه خود داریم و هم چنین هزینه های عاطفی از قبیل دوری از خانواده و بسیاری از دغدغه های امنیتی از بین خواهد رفت.

دانشگاه ما در ارائه آموزش های مجازی در کشور پیشرو است

حجت الاسلام برته با اشاره به جایگاه این دانشگاه در فرآیند آموزش مجازی کشور، ابراز کرد: دانشگاه مجازی و نیمه حضوری ما، دانشجویان فراوانی را پذیرش کرده است، به طوری که تعداد آن ها در حد نیمی از دانشجویان دانشگاه های مادر کشور است که این موضوع، نشان از پیشرو بودن این دانشگاه در ارائه آموزش های مجازی در کشور دارد.

وی افزود: این دانشگاه در تولید محتوا نیز جزء محدود دانشگاه های کشور است که از اساتید برتر کشور استفاده می کند و اگر بگوییم که در بحث تولید محتوای آنلاین و بارگزاری دروس در بین دانشگاه های کشور در رتبه اول قرار داریم، سخن گزافه ای نیست.

قائم مقام شورای علمی دانشگاه مجازی دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره یکی از آسیب های استفاده از روش الکترونیکی در آموزش علمی را مرتبط با موضوع روش آموزشی دانسته و اذعان کرد: در دانشگاه مجازی، روش آموزش، متفاوت با روش های مرسوم در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور ماست به طوری که در این روش، دانشجو در محوریت بحث آموزش قرار دارد و برنامه ریزی آموزشی کاملاً در اختیار دانشجو قرار دارد که بهره بردن از این روش، مستلزم دقت و ظرافت ویژه دانشجویان در بحث برنامه ریزی آموزشی است.

حجت الاسلام برته در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان باید از اولین روز ورود به دانشگاه، برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از سیستم آموزشی و مطالعه محتواهای آموزشی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند که در این مسیر، کارشناسان آموزشی همواره در کنار دانشجویان هستند و دانشجویان می توانند از راهنمایی این کارشناسان بهره ببرند./872/پ202/س

 

وحید کوچک زاده
ارسال نظرات