۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۲۴۱۰
طائی زاده مطرح کرد؛

دو دستاورد مهم حوزه علمیه خواهران در عرصه فضای مجازی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، حضور سالم طلاب در فضای مجازی را حاصل تلاش شبانه روزی این مرکز دانست و گفت: به حداقل رساندن تهدیدات فرهنگی در فضای نا ‌امن مجازی و هم چنین تلاش برای ایجاد مرکز داده امن در حوزه های علمیه، دو دستاورد مهم این مرکز است.
علی طائی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی طائی زاده در دیدار فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران با آیت الله نوری همدانی، به بیان دستاوردهای مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران پرداخته و تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم در بین فعالان فضای مجازی، بحث نا‌امن بودن این فضا بود که با طراحی بستری امن توانستیم گام مهمی در مسیر ایجاد بستر پاک مجازی برداریم.

وی افزود: عدم وجود مرکز داده ایمن در استان قم، یکی از بزرگ ترین مشکلاتی بود که توانستیم با راه اندازی مرکز داده امین، این خلأ را به خوبی پوشش دهیم و هم اکنون بسیاری از پایگاه های اینترنتی حوزه های سراسر کشور و دفتر مراجع از این مرکز داده بهره می برند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، با اشاره به فعالیت جدید این مرکز تصریح کرد: در فاز جدید گسترش فضای مجازی، توانستیم در 18نقطه استان قم تجهیزات لازم برای پخش برخط را فراهم کنیم و این نوید را می دهیم که تا سه ماه آینده حوزه های علمیه شهرستان ها بتوانند کلاس های درس حوزه های علمیه قم را به صورت زنده مشاهده کنند.

این مقام مسؤول طراحی نرم افزارهای اجتماعی امن را یکی دیگر از برنامه های اجرا شده توسط این مرکز برشمرده و عنوان کرد: با توجه به ضرورت طراحی نرم افزارهای اجتماعی امن، برنامه ریزی لازم صورت گرفت و شبکه کوثر نت با امکان ارتباط شبکه ای میان حوزه های علمیه 70هزار نفر را به عضویت خود درآورده و سیستم کوثر بلاگ نیز 7 هزار سایت را به طلاب و اساتید حوزه های علمیه تقدیم کرده است.

دکتر طائی زاده فعالیت های صورت گرفته توسط خواهران طلبه در فضای مجازی را بسیار ارزشمند دانسته و خاطر نشان کرد: حضور طلاب خواهر در فضای مجازی و استفاده آن ها از سایت ها و وبلاگ ها، روند رو به رشدی داشته و دستاوردهای فراوانی را به ارمغان آورده است به طوری که بازدید برخی از این وبلاگ ها در مناسبت های مختلف به چند ده هزار بازدید کننده رسیده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تدوین برنامه 4 ساله دوم این مرکز ابراز کرد: طی همایش دو روزه ای که با حضور فعالان عرصه مجازی برگزار شد، نتایج اجرای برنامه اول را بررسی و برنامه ریزی های لازم برای تدوین برنامه چهارساله دوم توسعه فعالیت در فضای مجازی را انجام دادیم./872/پ202/ی

 

ارسال نظرات