۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۲۳۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ نماز از بروز معضلات اجتماعی پیشگیری می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز نماد نظم و وحدت اجتماعی است، گفت: ترویج بیش از پیش فرهنگ اقامه نماز در بین اقشار مختلف جامعه از بروز آسیبها و معضلات اجتماعی پیشگیری می‌کند.
حجت الاسلام یعقوبی - نشست فصلی دبیران اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر چهارشنبه در نشست فصلی دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز، اظهار کرد: هر چقدر برای ترویج فرهنگ اقامه نماز و فراگیری نماز اول وقت در جامعه کار شود باز هم کم است.

وی با یادآوری نقش تربیتی و اصلاحی نماز، افزود: اگر فرهنگ اقامه نماز در میان بخش بیشتری از جامعه ما نهادینه شود بدون شک بخش اعظمی از مشکلات و گرفتاریهای فرهنگی و اجتماعی ما مرتفع می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به نقش نماز در نظم‌بخشی به زندگی افراد، ادامه داد: نماز نماد و مظهر نظم، وقت‌شناسی و وحدت و انسجام اجتماعی است که می‌تواند اقشار مختلف مردم را در کنار یکدیگر جمع کرده و بر روی آنها اثر اصلاحی و معنوی بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقامه نماز و ترویج این فرهنگ در جامعه تأثیر زیادی در زمینهه کاهش معضلات و آسیبهای فرهنگی و اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: نماز از بروز ناهنجاریهای اجتماعی پیشگیری می‌کند؛ به همین دلیل هم افرادی که به اقامه نماز اهمیت می‌دهند کمتر به راه خطا و اشتباه می‌روند.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ نماز و ترویج بیش از پیش اقامه این فریضه الهی در جامعه، افزود: بایستی در این راستا سرمایه‌گذاری مادی و معنوی بیشتری شود؛ زیرا هنوز با نقطه مطلوب و آرمانی اقامه نماز در جامعه اسلامی فاصله زیادی داریم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه آمران به اقامه نماز باید خود در این زمینه پیشگام و پیش‌قدم باشند، خطاب به دبیران شورای اقامه نماز ادارات استان، تصریح کرد: کسی که دست‌ اندرکار امر اقامه نماز و ترویج این فرهنگ الهی در جامعه است بایستی خود به آداب این فریضه الهی و معنوی مقید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز جامع عبادات و تعالیم دین مبین اسلام است، اضافه کرد: نماز نماد اسلام و مسلمانی و دربردارنده توحید و خداپرستی، معاد، نبوت، امامت و دیگر معارف الهی و مبانی دین مبین اسلام است؛ از این‌ رو باید توجه به این فریضه در جامعه اسلامی بیش از پیش افزایش یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات