۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۵۲۳۲۸
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

هیئات مذهبی بزرگترین پایگاه‌ های دینی و ملی در جامعه اسلامی هستند

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: هیئات و محافل مذهبی بزرگترین پایگاه‌های دینی و ملی در جامعه اسلامی ایران هستند؛ از این‌ رو باید نقش‌آفرینی آنها در ترویج معارف دینی و پیشگیری از آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی افزایش یابد.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در جمع مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد، با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم، بر لزوم ساماندهی و برنامه‌ریزی برای برگزاری کیفی‌تر برنامه‌های این ماه تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم آسیب زدایی و آموزش روشهای مختلف و کاربردی مداحی و مرثیه‌سرایی به مداحان، اظهار کرد: نقش مداحان در تربیت و بیان صحیح وقایع تاریخی بسیار مهم و اثرگذار است.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: اگر مداحان در بیان مصائب و وقایع تاریخی دقت و آگاهی لازم را نداشته باشند آسیب‌های زیادی به این حوزه وارد خواهد شد؛ از این رو برگزاری دوره‌های آموزشی مداحی در آستانه محرم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مناسبت‌های مختلف دوره‌های آموزشی متعدد مقتل خوانی در بجنورد برگزار شده که امید می‌رود با توجه به برگزاری این دوره‌ها امسال شاهد بهبود کیفیت و محتوای مداحی ها در ایام ماه محرم باشیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در ادامه با اشاره به نقش و رسالت مهم هیئات مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: بزرگترین پایگاه دینی ملی در جامعه اسلامی ما هیأتها و محافل مذهبی هستند که نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی دینی دارند.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: با توجه به این‌که هیئات مذهبی نقش ارزشمند و تأثیرگذاری در فرهنگ‌سازی دینی دارند، از این رو بسیاری از ضعف‌ها و قوت‌های فرهنگی را که در میان هیأتها و جوانان علاقه‌مند و محب اهل بیت(ع) دیده می‌شود، به‌ نوعی می‌توان با هیأتهای مذهبی و برنامه‌های آن مرتبط دانست.

وی تصریح کرد: در راستای آسیب زدایی و برنامه‌ریزی ویژه ایام محرم نشست های مختلفی با مسؤولان هیئات مذهبی برگزار و در این نشستها به برسی آسیب‌ها و راهکارهای از بین بردن آنها در هیئات و مراسم‌های مذهبی پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: اگر امروزه جریان‌های عزاداری و سینه‌زنی میان جوانان از شکل غلط و غیراصولی خود که در قدیم رواج داشت، تقریباً خارج شده و به محتوای غنی و شکل وزین خود برگشته و یا حداقل به این سمت گرایش پیدا کرده است، بی‌گمان هیأتها، به‌ویژه مدیران هیأتها، در این گرایش نقش مؤثری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیأتهای مذهبی با رسالت مهمی که در قبال جامعه دارند با وجود کمی و کاستی های موجود به‌ویژه در بخش مالی، نقش خود را به‌ خوبی ایفا کرده‌اند، افزود: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت، هماهنگی فکری و عملی در فعالیتهای هیئات مذهبی و استفاده از تجارب تمامی نیروهای هیئات در طراحی و برنامه‌ریزیهای فرهنگی ‌دینی از مهم‌ترین رویکردهای شورای هیئات مذهبی است.

حجت‌الاسلام هدایتی بر ظرفیت وسیع و نقش قابل‌ توجهی که هیئات مذهبی در تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و توسعه باورهای دینی در جامعه دارند تأکید کرد و افزود: با توجه به این ظرفیت باید هیئات مذهبی با سازمان‌دهی و مدیریت بهتر، نقش‌آفرینی خود در ترویج تعالیم دینی و پیشگیری از آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی را مضاعف کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات