۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۵۲۱۵۰
رضایی:

اقتصاد در دستان مخالفان مخارج نظامی است/ صبر ما در برابر آل سعود حکمت دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از تحلیل‌های برخی از سیاسیون، گفت: امروز کسانی از مخارج نظامی انتقاد می‌کنند که 37 سال است اقتصاد را در دست دارند.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، شامگاه سه‌شنبه ششم مهرماه در مراسم تجدید پیمان با شهدا مسجد حجت(عج) منطقه ده تهران، گفت: مسجد حجت(عج) یکی از کانون‌های نورانی انقلاب ما است.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس زنده نگه داشتن یاد شهدا بسیار مفید است، البته این زنده نگه داشتن به نوعی زنده نگه داشتن خود ما نیز هست. به جرات می‌توان گفت که؛ شهدا حقیقت بزرگی هستند که به ما حیات می‌دهند.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که هفته دفاع مقدس یک زمان طلایی است، ابراز داشت: هفته دفاع مقدس زمان بسیار مناسبی که به بزرگترین حادثه انقلاب توجه شود و ان را بازخوانی نمود.

رضایی تصریح کرد: حادثه جنگ تحمیلی یک اتفاق بی نظیر است، این واقعه در ایران و منطقه نیز بسیار یکتا است. در دل دفاع مقدس نیز موضوعات بسیار مهمی وجود دارد که باید آنها را نیز واکاوی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بازخوانی حوادث تاریخی ایران، گفت: ایران سرزمین حوادث است، به دلیل اینکه کشور ما در چهارراه بین المللی قرار داشته است، همواره مورد تهدید و هجوم قرار می‌گرفته است.

وی ادامه داد: البته امروز از نظر اقتدار در وضعی به سر می‌بریم که با گذشته کاملا متفاوت هستیم و دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند ما را تهدید کند.

فرمانده دوران جنگ تحمیلی با معجزه خواندن جنگ تحمیلی، بیان داشت: به وااقع جنگ تحمیلی علیه ایران به نوعی معجزه الهی بود، به این معنا که؛ مملکت ما تنها پس از مدت کوتاهی از جنگ تحمیلی توانست جریان جنگ را اداره کند، در حالی که از نظر علوم نظامی اداره جنگ برای کشورهایی است که سالها حکومت دارند. در روزگار کنونی نیز شاهد هستیم که ابرقدرت‌هایی مانند امریکا و انگلیس نیز نمی‌توانند جنگ‌هایی را که شروع کرده‌اند را به راحتی به پایان برسانند.

رضایی در خصوص آثار مخرب جنگ تحمیلی، عنوان داشت: متاسفانه جنگ ما در همان آغاز بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره به جا گذاشت، ضمن اینکه بسیاری از شهرهای و روستاهای این کشور در زمان جنگ اشغال شدند.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص ضعف ساختاری کشور در آغاز جنگ، گفت: در ابتدای جنگ به دلیل فرار فرماندهان ارشد ارتش با مشکلات مواجه بودیم، ضمن اینکه از نظر مهمات نیز بن بست‌هایی وجود داشت که حتی نمی‌توانستیم هواپیماهای خود را مسلح کنیم.

رضایی تصریح کرد: بدون شک شهدای ما با جان خود توانستند متر به متر از کشور را آزاد کنند. امروز باید کمیته‌های مطالعات بین المللی تشکیل شوند و بررسی کنند که چه حجمی از کمک‌ها از سوی جهان در اختیار صدام قرار می‌گرفت، زیرا در غنایمی که گاها به دست می‌آمد، حتی ردپای چین و شوروی نیز دیده می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر باهم باشیم هرگز کسی نمی‌تواند به ما آسیب بزند، ملت ما بعد از 37 اقتدار خود را روز به روز در زیر سایه وحدت بیشتر می‌کند و باید مراقب این وحدت بود.

رضایی با بازخوانی حملات مخفی داعش به داخل کشور، اظهار داشت: سه ماه قبل یک تیم کاملا حرفه‌ای تروریستی قصد حمله به نماز جمعه را داشت که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی متلاشی شد، باید توجه کنیم که داعش همانند سوریه و عراق به ایران نیز حمله می‌کند، اما اقتدار موجود است که این حملات را خنثی می‌کند.
وی با انتقاد شدید از برخی تحلیل‌ها، تصریح کرد: باعث تاسف است که عده‌ای می‌گویند برای پیشبرد اقتصاد، باید اقتدار را کنار بگذاریم. این حرف‌ها دقیقا از سوی کسانی زده می‌شود که 37 سال است جریان اقتصاد را در دست دارند و متاسفانه نیروهای مسلح را مورد نقد قرار می‌دهند.

رضایی اضافه کرد: باید به منتقدان دستاوردهای دفاعی بگوییم که با امنیت امروز بروید معیشت مردم را درست کنید.

فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تحلیل رفتار حکومت آل سعود، بیان داشت: 3 سال است که آل سعود کاملا سیاست‌های شکست خورده از نیل تا فرات اسراییل را دنبال می‌کند، در راستای اقدامات خصمانه خود نیز گاه و بی گاه به ایران می‌تازد.

رضایی ادامه داد: عربستان باید بداند که ما مردمانی هستیم که اگر رهبرمان فرمان دهد، سعودی‌ها را تا مکه و مدینه دنبال می‌کنیم و آنجا را همانند زمان پیامبر اداره خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ملت و نظام ما هرگز به دنبال جنگ نیستند، صبر امروز ما در برابر آل سعود نیز برآمده از حکمت ما است.

فرمانده دوران جنگ تحمیلی با اشاره به هزینه‌های بی مورد آل سعود، گفت: شاهد هستیم که آل سعود در سال جاری بالای 80 میلیارد تومان از پول مسلمانان را خرج خرید تسلیحات کرده است، البته این تسلیحات هر 10 سال یکبار قدیمی می‌شوند و کارایی خود را از دست می‌دهند.

رضایی در پایان گفت: همگی باید برای اقتدار و امنیت، وحدت و برادری ذیل ولایت و پاسداشت یاد شهدا تلاش کنیم./856/‌پ201/ج


 

ارسال نظرات