۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۵۲۱۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیت پیشگام مبارزه با تجمل‌گرایی و ثروت‌اندوزی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه قرار نیست تنها یک قشر هزار فامیل از دستاوردها و عواید انقلاب بهره گرفته و قاطبه مردم بی‌نصیب بمانند، گفت: در این زمینه باید روحانیت پیشگام مبارزه با تجمل‌گرایی و ثروت‌اندوزی عده‌ای خاص باشد.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در آستانه فرارسیدن ماه محرم با شرکت روحانیان و مبلغان اعزامی به مساجد در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تحکیم پایه‌های دینی و اعتقادی مردم، نقش روحانیان را در تحقق این هدف بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به مسؤولیت نهاد روحانیت در مورد آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی، اظهار کرد: امروز مسائل اجتماعی نظیر تهاجم فرهنگی، تغییر سبک زندگی مردم، هدف گرفته شدن هویت اسلامی و ایرانی و غیره در جامعه ما وجود دارد که همه این موارد با بنیه اعتقادی و دینی مردم سر و کار دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج جوانان یکی از آسیبهای اجتماعی موجود در کشور است که روحانیان باید برای رفع آن فعالیت کنند، افزود: اگر چه در این زمینه مسائلی چون نداشتن شغل، مسکن و منبع درآمد ثابت از سوی جوانان مطرح می‌شود اما این مسائل نمی‌تواند دلایل مناسبی برای ازدواج نکردن باشد؛ زیرا خداوند خود بر ازدواج تأکید و برای حمایت از این امر مقدس چک سفید امضا کرده است؛ از این‌ رو می‌توان گفت بیان این دلایل برای ازدواج نکردن ناشی از ضعف بنیه اعتقادی و دینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، خاطرنشان کرد: روحانیان باید از فرصت ماه محرم برای تقویت بنیه اعتقادی مردم تلاش کنند؛ چراکه امام حسین (ع) برای اعتقاد و باور خود راه پرافتخار شهادت را برگزید.

وی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان در این زمینه رسالت خطیری دارند، اضافه کرد: باید مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) با دوری از خرافات و آسیبها در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه نقش‌آفرین باشد؛ به همین دلیل بایستی هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری همه مسائل فرهنگی و شأن و منزلت سرور و سالار شهیدان را رعایت کنند تا مراسم عزاداری با همکاری همه عزاداران حسینی و مسؤولان هیأتها بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه روحانیان مبلغ باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برای مردم تشریح و تبیین کنند، افزود: در نظام اسلامی قرار بود شکاف طبقاتی کاهش یابد اما باید بپذیریم که این هدف چندان محقق نشده است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: امروز قاطبه مردم از طبقه مستضعف جامعه هستند که اتفاقاً بار اصلی انقلاب و دفاع مقدس را هم به دوش می‌کشیدند؛ از این‌ رو باید روحانیان آرمانها و ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

وی با تأکید بر اینکه قرار نیست تنها یک قشر هزار فامیل از دستاوردها و عواید انقلاب بهره گرفته و قاطبه مردم بی‌نصیب بمانند، اضافه کرد: در این زمینه باید روحانیت پیشگام مبارزه با تجمل‌گرایی و ثروت‌اندوزی عده‌ای خاص باشد./9314/202/ب2

ارسال نظرات