۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۵۲۰۷۶
آيت‌الله صفایی بوشهری:

شعاع نورانیت حوزه علمیه خواهران را به تمام جهان گسترش دهیم

امام‌جمعه بوشهر گفت: ما باید به دنبال حوزه علمیه خواهران جهانی حضرت زهرا(س) باشیم و شعاع نورانیت حوزه علمیه خواهران را به تمام جهان گسترش دهیم.
یطبفالفغبلتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: حوزه علمیه خواهران رسالت بزرگی در شرایط کنونی جهان، به‌ویژه جهان اسلام دارد.

وی افزود: رسالت سلبی انبیای الهی و اهل‌بیت نجات انسان از سقوط و رسالت ایجابی آنان، نشان دادن راه کمال و بهشت است و غیر از این، همه راه‌ها به انحطاط ختم می‌شود و عالمان دینی در این عرصه نقش مهمی دارند چون اهل‌بیت خورشید هدایت و عالمان، ستارگان هستند.

امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: در شرایط کنونی که اسلام‌خواهی و اسلام‌ستیزی جهانی شده، نقش عالمان دینی حساس است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اذعان داشت: حوزه علمیه خواهران به خاطر وجود جمعیت بالای بانوان در جهان و سرزمین‌های اسلامی و نقش بسیار مهم آنان در تربیت فرزندان و تأثیرگذاری بر مردان، جایگاه بسیار مهمی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال حوزه علمیه خواهران جهانی حضرت زهرا(س) باشیم، خاطرنشان کرد: همان‌طور که داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در یکجا تأسیس می‌شود، ولی شعاع آن تمام جهان را فرامی‌گیرد و ما باید شعاع نورانیت حوزه علمیه خواهران را به تمام جهان، گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: استان بوشهر، استانی فوق‌العاده مهم و تأثیرگذار در جنوب ایران است و نقش بزرگی در کل جغرافیای ایران ایفا می‌کند، به‌طوری‌که در عرصه علم و فناوری، اقتصاد، فرهنگ دینی و ... در سطح کشور، تعیین‌کننده و از جهت حوزه علمیه خواهران، زبانزد و نمونه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: در سند چشم‌انداز حوزه‌های علمیه استان بوشهر، 12 مدرسه خواهران، 12 مدرسه برادران، یک مرکز مدیریت و یک جامعه المصطفی در نظر گرفته‌شده و یکی از کتابخانه‌های بزرگ جهان اسلام با ظرفیت 75 هزار کتاب در بوشهر مدیریت می‌شود.

امام‌جمعه بوشهر بیان کرد: تأسیس پرشتاب این مدارس با فضاهای کارگاهی علمی و تحصیلی خوب و استقبال گسترده‌ای که از حوزه‌ها صورت می‌گیرد، باعث شده تا ما قریب به 100 استاد در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به‌جایی رسیده که حوزه علمیه قم سفارش می‌دهد تا کتاب‌هایی در این استان، برای جهان اسلام نوشته شود و الآن 2 کتاب در دست تألیف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: ما در سند چشم‌انداز در افق 1404 به دنبال رسیدن به این امور هستیم و تاکنون به 80 درصد از این امور دست پیداکرده‌ایم که جامعه المصطفی طی یک سال آینده افتتاح می‌شود و یک اردوگاه بزرگ حوزوی در دستور کار است.

آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: راه‌اندازی مجتمع بزرگ حوزوی در بوشهر، یک انقلاب در جامعه حوزوی استان بوشهر است و می‌طلبد که اساتید و طلاب، تلاش مضاعفی داشته و در کشورهای حوزه خلیج‌فارس هم تأثیرگذار باشند.

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: حضور بیش از 230 نفر در مدارس آموزش‌وپرورش استان به‌عنوان مشاور و مبلغ، ساخت و تأسیس مدارس ابتدایی و متوسطه قرآن و عترت با مبانی تربیتی دینی و تأسیس موسسه مشاوره بانوان که به‌ویژه در پیشگیری از طلاق، بسیار موفق عمل می‌کند، سه اقدام بزرگ حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بوده که به‌عنوان الگو در سطح کشور مطرح‌شده است./202/846/ب1

ارسال نظرات