۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۵۲۰۵۰
امام جمعه جیرفت:

مسائل دینی در نظام خانواده باید حفظ و تقویت شود

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امروزه دشمن به دنبال فروپاشی نظام خانواده است، گفت: بنابراین می طلبد خانواده ها در انسجام خانواده خود هوشیار باشند و مسائل دینی را در زندگی خود تقویت و حفظ کنند.
امام جمعه جیرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم و اهل بیت(ع) نسبت به تکریم افراد مسن در جامعه تأکید کرده و دستور داده که به آنان احترام بگذارید.

وی بیان کرد: باید به سالمندان جامعه احترام  گذاشت و خداوند در قرآن کریم حکم کرده است که بعد از پرستش خود به پدر  و مادر خود احترام بگذارید؛ حتی در سنین پیری احترام آنان نگه داشته شود.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: بنابراین جوانان باید به این مورد توجه داشته باشند و در زندگی خود احترام افراد مسن را داشته باشند تا عمل آنان مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

حجت الاسلام کرمی پور در ادامه به نقش خانواده اشاره کرد و افزود: امروزه دشمن به دنبال فروپاشی نظام خانواده است، بنابراین می طلبد خانواده ها در انسجام خانواده خود هوشیار باشند و مسائل دینی را در زندگی خود تقویت و حفظ کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: در اسلام بـراى تـشـكيل خـانـواده، استانداردهايى معرفى شده و هرقدر اركان تـشكيل دهنده خانواده با آن استانداردها منطبق باشند به همان مقدار از شايستگى و برترى بـرخـوردار خـواهـنـد بـود.

حجت الاسلام کرمی پور به روایات وارد شده در اسلام درمورد خانواده اشاره و یادآور شد: در روايات، ويژگي‌هاى فراوان براى شايسته ترين زنان و مردان بيان شده است و در سيره معصومين (ع ) نيز ارشاداتى وجود دارد كه مى توان از آنها خـانـواده هـاى بـرتـر و شـايـسـتـه را شـنـاخـت./303/9709/ب1

ارسال نظرات