۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۱۷۷۱
استاد حوزه و دانشگاه:

یادواره شهدا بهترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است

حجت الاسلام سنجری گفت: شرکت در یادواره شهدا و برپایی چنین مراسم هایی بهترین و نزدیکترین راه برای تجدید بیعت و میثاق با شهدا است، بنابراین باید با شور و شعور بالایی برای نشر اهداف و راه و رسم شهدا گام برداریم.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام  علی سنجری، استاد حوزه و دانشگاه امشب در یادواره شهدای شهرک شهید باکری تبریز، با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: کمترین وظیفه ما همین حفظ یاد و خاطره شهدا و ترویج راه آنها است.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا بهترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و دشمنان نظام اسلام است، افزود: شرکت در یادواره شهدا و برپایی چنین مراسم هایی بهترین و نزدیکترین راه برای تجدید بیعت و میثاق با شهداست، بنابراین باید با شور و شعور بالایی برای نشر اهداف و راه و رسم شهدا گام برداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جانفشانی رزمندگان و شهدا در برابر تهاجم سخت دشمن، بیان کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و همانطور که آنها برای پیروزی اسلام ناب در مقابل کفر جهانی از خودگذشتگی و ایثار به خرج داده و آسایش و رفاه را برای ما به ارمغان آوردند ما نیز در تکریم و بزرگداشت آنها و ادامه دادن راهشان وظیفه سنگینی داریم.

وی فرهنگ جهاد و شهادت را بزرگترین یادگار دوران طلائی دفاع مقدس دانست و اذعان داشت: این گنجینه عظیم کشور را در مقابل تمام تهدیدات با هدایت رهبر فرزانه انقلاب بیمه کرده است، امروز دشمن از اقتدار ایران اسلامی در هراس است و این اقتدار کشور را مدیون شهدا و رزمندگان اسلام هستیم.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه جا انداخته شود، تأکید کرد: جامعه نباید دفاع مقدس را فراموش کند و جوانانی که این دوران را ندیده‌اند نباید با این دوران بیگانه و ناآشنا شوند از این رو موزه دفاع مقدس یک راهکار در ارائه و نگهداری این دستاوردها است.

وی بر ضرورت حفظ ارزشهای اسلامی و صیانت از فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان دفاع مقدس همانگونه که در صحنه‌های دفاع از کشور حاضر شدند در حال حاضر نیز باید در صحنه دفاع از ارزشها با رفتار و کردار خود حاضر شوند و آنچه که امروز اهمیت دارد عملکرد فعلی ما ‌است که باید در جبهه دفاع از فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس حاضر شویم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی غرب، نوک حملات فرهنگی دشمن را به سمت نسل جوان دانست و ابراز داشت: تکلیف ما امروز دفاع و نبرد در عرصه های فرهنگی و جنگ نرمی است که دشمن بر علیه اعتقادات ما روا داشته است، دشمن به دنبال انحراف جوانان از ولایت، اسلام و معنویت است.

وی با بیان اینکه برخی از شهدا دفاع مقدس در سایه عبادت و اطاعت محض پروردگار به مقام اولیای الهی رسیده بودند و این مسائل برای نسل جوان بیان شود، ابراز داشت: همان گونه که در زمان دفاع مقدس افراد بسیار زیادی طالب حضور در جبهه بودند امروز نیز افراد بسیار زیادی طالب حضور در جبهه های مقاومت اسلامی در سوریه و عراق هستند./202/854/ب1

ارسال نظرات