۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۵۱۵۵۵
معاون آموزش حوزه علمیه بناب مطرح کرد؛

تحصیل 500 طلبه در حوزه علمیه بناب

معاون آموزش حوزه علمیه بناب گفت: هم اکنون ۵۰۰ طلبه در سه سطح مقدمات، سطح اول و سطح دوم در ۱۰ پایه تحصیلی مشغول به تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند.
حجت الاسلام حسین آخوندی، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت‌ ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب

حجت الاسلام حسین آخوندی، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت‌ ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: سال تحصیلی حوزه علمیه بناب مطابق سال‌های گذشته یک ماه زودتر از دیگر مدارس علمیه کشور از اول شهریور ماه آغاز شده است.

وی با بیان این‌که هم اکنون ۵۰۰ طلبه در سه سطح مقدمات، سطح اول و سطح دوم در ۱۰ پایه تحصیلی مشغول به تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی حوزه علمیه بناب تفاوت‌هایی جزئی با دیگر مدارس علمیه دارد، چنانکه اغلب مسائل آموزشی در این مرکز پژوهش‌محور است.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب با اشاره به این‌که گسترش فضاهای آموزشی در سطوح عالی حوزه مورد پیگیری قرار گرفته است، افزود: در سال تحصیلی جدید افزون بر دروس عادی حوزه، مؤسسه تخصصی حوزه نیز در دو رشته فقه و اصول و کلام اسلامی برای دوره جدید، طلبه پذیرش کرده است.

حجت الاسلام آخوندی یادآور شد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ طلاب پایه های اول و دوم بر اساس برنامه نظام جدید حوزه مشغول به تحصیل شده‌اند، ضمن این‌که طلاب پایه های ۳ تا ۶ حوزه علمیه بناب از برنامه های ویژه پژوهشی برخوردار خواهند بود.

وی با اشاره به دیگر برنامه های آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه بناب گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های آموزشی در این مرکز، توجه توأم به مسائل تهذیبی است، چنانکه امسال نیز درس اخلاق آیت الله بنابی، به تفکیک پایه های مختلف تحصیلی به صورت منظم برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب با اشاره به اهتمام این مرکز آموزش علوم دینی به مسایل علمی پژوهشی در مسائل فقهی خاطرنشان کرد: برگزاری دو دوره مسابقات علمی در تمام پایه ها به منظور ارتقای سطح علمی طلاب از دیگر محورهای آموزشی حوزه در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

حجت الاسلام آخوندی در پایان با تأکید بر این‌که توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تقویت «حوزه انقلابی» محور اصلی فعالیت حوزه علمیه بناب بوده و است، گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ منشاء تحول و اثرگذاری در جامعه بوده‎‌اند، این شأن و جایگاه بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد./302/935/ب1

ارسال نظرات