۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۴۵۱۲۸۳
با معرفی افراد برتر؛

سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد به کار خود پایان داد

دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد با معرفی افراد برتر و برگزیده و با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی در مدرسه دارالشفا به کار خود پایان داد.
دومین سمینار علمی تخصصی فرهنگ جهاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین سمینار  علمی تخصصی فرهنگ جهاد با معرفی افراد برتر و برگزیده و با حضور جمعی از مسؤولان حوزوی در مدرسه دارالشفا به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این سمینار با حضور  آیت الله اعرافی، حجت الاسلام و المسلمین عابدی و حجت الاسلام ماندگاری از فعالان قرارگاه پژوهشی جهاد تقدیر به عمل آمد، بر این اساس حجج اسلام علیزاده، محمدی، دانش، جلالوند، شیرازی، باباحسینی و حاجی بابایی تقدیر شدند.

دراین مراسم حجت الاسلام آقا میری از مسؤولان مرکز تخصصی جهاد و مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که هر سال در هفته آخر شهریور افتتاحیه دوره های آموزش روایتگری را در قم داریم، گفت: سال قبل در مرکز عمار دوره روایتگری یادبود نخستین روحانی مدافع حرم حجت الاسلام مالامیری برگزار شد.

وی افزود: امسال حدود 450 نفر برای این دوره آموزشی ثبت نام کردند که از محتوای این دوره آموزشی امتحانی کتبی برای پیش نیاز گرفته خواهد شد، برای این دوره آموزشی زمان بندی و محتوا های لازم فراهم شده است.

حجت الاسلام آقامیری با بیان این که این دوره روایتگری سیره شهدا یادبود شیخ مجاهد باقرالنمر است، اظهار داشت: این دوره برای آشنایی هرچه بیشر طلاب و مبلغان با فنون روایتگری سیره شهدا و تبلیغ هرچه بیشتر این سیره در جامعه است.

همچنین در این سمینار حجت الاسلام ماندگاری به ایراد سخن پرداخت و با تأکید بر این که حوزه باید عملدار فرهنگ جهاد و شهادت باشد از طلاب خواست تا به صورت جدی این کار  بر زمین مانده را برداشته و به تبلیغ و تبیین آن بپردازند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم مبانی و پایه های داعش و گروه های تکفیری را مورد بررسی قرار دارد و تصریح کرد که با حمایت های استکبار داعش با تمسک به روایت های دروغین جوانان را جذب جنگ در کشورهای اسلامی می کند.

سپس آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور سلاح های مخرب و کشتار جمعی و کشتار مسلمانان را ارمغان تمدن غربی دانست و با تاکید بر اهمیت مقوله جهاد در اسلام گفت: جهاد در دل تعالیم ما جا دارد و پرداختن به آن بخشی از رسالت حوزه است.

همچنین در این سمینار یک روزه مرکز و رشته تخصصی فرهنگ جهاد نیز افتتاح شد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات