۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۵۰۷۱۰
مشاوره عالی فرمانده کل سپاه:

هرکس راه شهدا را بشناسد به سعادت می رسد

عروج گفت: در عاشورا دشمن نیز نماز جماعت می‌خواند و این سؤال پیش می‌آید چگونه باید تشخیص داد چه کسی حق است و چه کسی باطل؟ ولی برای ما راه کاملا مشخص بود زیرا امام راحل راه را برای ما را روشن کردند و گفتند هرکس راه شهدای ما را ببیند راه برای او مشخص می‌شود.
عروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا خسرو عروج، مشاوره عالی فرمانده کل سپاه شامگاه دوشنبه در مراسم جشن ولایت که در مسجد نور برگزار شد با اشاره به اینکه از حج آخر پیامبر تا حکومت خلیفه اول زمانی به طول نینجامید، اظهار داشت: زمانی که پیامبر اکرم(ص) فوت کرد، امام علی(ع) در حالی که مشغول دفن ایشان بودند عده‌ای مشغول انتخاب خلیفه بودند، آنها دقیقا همان کسانی بودند که در حج با امام علی(ع) بیعت کردند و جانشینی ایشان را پذیرفتند اما بعد از فوت پیامبر(ص) شروع به انکار غدیر کردند و اگر ما هم مثل آن‌ها باشیم چند سال دیگر در ایران هم این اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: با همه علوم دینی امام علی(ع)، باز هم دشمن دین به خانه ایشان حمله کردند و به گفته خود دشمنان امام می‌دانستند که امام علی(ع) برای حفظ دین سکوت می‌کند، امام علی(ع) را کسی درک نکرد و ایشان تنها ماند اما همین امر سبب اقتدار ایشان و استقرار دین شد، می‌توان گفت تمام فرماندهان ما نیز راه امام علی(ع) را پیش گرفتند و شهید شدند.

مشاوره عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن 5 سال است که در منطقه جنگ را به راه انداخته است، خاطرنشان کرد: 60 کشور در جنگ‌های منطقه‌ای مشغول هستند و با وجود تجهیزات هوشمند و سربازان آموزش دیده نمی‌توانند جنگ را به پایان برسانند، زیرا آنها باطل هستند، قابل توجه است چرا جنازه رزمنده‌های ما بعد از 30 سال در قبر سالم است اما برای دشمن اینگونه نیست، زیرا آنها بر حق نیستند و حال دشمن سلفی می‌گوید ما حق می‌گوییم.

عروج با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند: رزمنده‌ای که به اختیار خودش و به شکل انفرادی وارد میدان شود ابتدا با تصمیم خودش بوده اما بقیه راه با فرمانده اوست، تصریح کرد: این سرباز را اگر دشمن ببیند تحسین می‌کند و تازه امروز در جهان این سبک جنگ در حال ترویج است، زیرا برای این نوع سرباز امام راحل با سخن خود وجه تمایز اصل و فرع را روشن می‌کند.

وی افزود: در روز عاشورا امام حسین(ع) به سپاه دشمن رفت و گفت خیلی از شما سربازان من را می‌شناسید و سپس آنها را از جایشان بلند کرد و از آنها پرسید، در آن زمان هم دشمن با افکار خود سعی در گمراهی دین داشت، در عاشورا دشمن نیز نماز جماعت می‌خواند و این سؤال پیش می‌آید چگونه باید تشخیص داد چه کسی حق است و چه کسی باطل؟ ولی برای ما راه کاملا مشخص بود زیرا امام راحل راه را برای ما را روشن کردند و گفتند هرکس راه شهدای ما را ببیند راه برای او مشخص می‌شود.

مشاوره عالی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر کس پس از جنگ رزمندگان ما را می‌دید به گفته امام راحل دردش دوا می‌شد، تأکید کرد: در جبهه مخالف ما دشمن ما سعی می‌کند با هواهای نفسانی سربازان خود را در جنگ نگه دارد، این در حالی است که شهدای ما بی ادعا و ساده زیست بودند، به همین خاطر امام فرمودند «اگه ما درست حرکت کنیم دست دشمنان ما رو می‌شود».

عروج با اشاره به اینکه خون شهیدی که بر زمین می‌ریزد راه را باز می‌کند، یادآور شد: در راستای همین موضوع خیلی‌ها می‌گویند انقلاب ایران حسینی بود چون خون بر روی زمین ریخت و راه را برای آگاهی دیگران باز کرد.

وی در پایان گفت: جنگ هنوز تمام نشده است، جهاد کبیر که رهبری فرمودند نوعی جنگ است که ابتدا از داخل خود ما آغاز می‌‎شود و اگر بتوانیم خودمان را اصلاح کنیم می‌توانیم در جبهه حق موفق باشیم، حق کاملا آشکار است همانطور که رییس جمهور امریکا در یکی از مساجد آمریکا گفت «بزرگترین تجمع دینی دنیا در اربعین شکل می‌گیرد بدون آنکه کسی آنها را دعوت کند» نشان از آن دارد که همگان این حق را دیده و می‌فهمند./816/202/ب2

ارسال نظرات