۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۱۰۸
امام جمعه موقت اهواز:

پیروزی در جنگ تحمیلی مرهون ولایت پذیری مردم بود

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه دشمنان تحمل صدور اندیشه های انقلاب اسلامی را ندارند، گفت: پیروزهای متعدد در دوران دفاع مقدس مرهون ولایت پذیری مردم است که امروزه به آن برای رویارویی با دشمنان نیازمندیم.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ابراز داشت: ۲۶ شهریور ۱۳۶۲ سالروز کشتار صبرا و شتیلا از سوی رژیم غاصب است که حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر انسان بی گناه فلسطینی و لبنانی در آن به شهادت رسیدند و همچون دیگر جنایت های این رژیم غاصب هیچ تحرکی از سوی مجامع بین الملل در قبال آن صورت نگرفت.

امام جمعه موقت اهواز سکوت آمریکا در برابر کشتار صبرا و شتیلا علی رغم داعیه دموکراسی و دفاع از حقوق بشر را نقطه سیاهی برای این کشور برشمرد و افزود: پس از تشکیل حزب الله نخستین شکست بر رژیم صهیونیستی تحمیل شد که ان شاء الله سخن رهبرمعظم انقلاب مبنی بر زوال این رژیم طول نخواهد کشید.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری به ولادت امام  هادی(ع) و امامت ۳۴ ساله ایشان اشاره و ابراز داشت: ایشان با خلفای ظالم همچون متوکل عباسی که دستور تخریب قبر سیدالشهدا(ع) و دیگر شهدای کربلا را صادر کردند، معاصر بود و زیارت جامعه کبیره که دوره کامل امام شناسی است بزرگترین یادگار آن امام بزرگوار محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به در پیش بودن عید سعید غدیر خم اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی جشن ها به دور از معصیت و همراه با معرفت افزایی، اطعام فقرا، بیان فضایل اهل بیت(ع) و واقعه غدیر باشد و نباید به سخنرانی اکتفا کرد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریورماه و اینکه ماهیت این جنگ اختلافات مرزی نبود، ابراز داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و ناتوانی در جلوگیری از صدور اندیشه آن و الگوبرداری کشورهای دیگر از آن طبع انقلاب اسلامی است که برای استکبار و اردوگاه آن بسیار سخت بود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی تحقق وعده های الهی را شاهد بودیم، اظهار داشت: صدام ملعون در نامه خود به ریاست جمهوری وقت اعتراف به تحقق خاسته های جمهوری اسلامی و انجام آنها کرد و دیگر نکته مهم در جنگ تحمیلی حضور مردم و تحمل مسؤولیت ها است که پیروزی های متعددی را ایجاد کرد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان گفت: روحیه فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی مردم از دیگر نکته های مهم در دوران دفاع مقدس است و حتی شاهد حضور رزمندگان از روستاهایی بودیم که هیچگونه خدمات مادی برای آنها صورت نگرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به پایان جنگ تحمیلی گفت: دشمنی های دشمنان پایان نیافت و ماهیت استکباری آمریکا تغییر پیدا نکرد هر چند که روش ها و ادبیات ظاهری را تغییر داده باشد اما هر کسی که شمه ای از سیاست دارد به عدم تغییر ماهیت آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد تا جنگ تحمیلی آگاه می شود.

وی ضرورت آمادگی نظامی با توجه به تداوم دشمنی ها علیه نظام اسلامی را خواستار و عنوان کرد: در آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال خداوند صراحتا به حفظ آمادگی نظامی توصیه می کند و هیچکس نباید کمترین خدشه ای در روحیه فعالان صنایع نظامی وارد کند.

امام جمعه موقت اهواز به اهمیت حفظ وحدت و یکپارچگی در میان مردم اشاره و اظهار داشت: تفرقه میان مردم و مسؤولان، اقوام مختلف و مسؤولان آرزوی دشمنان است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان تصریح کرد: ما در جنگ تحمیلی سلطه بیگانگان را رد کردیم و اصل سلطه ناپذیری بیگانگان بر جمهوری اسلامی باید در دیپلماسی، اقتصاد و فرهنگ حفظ شود و زیر سلطه دشمن قرار گرفتن برخلاف اصل قرآنی نفی سلطه کافران بر مؤمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده پیروزی های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس را مرهون ولایت پذیری مردم دانست و عنوان کرد: اصل ولایت پذیری را امروز برای رویارویی با دشمن نیازمندیم و در کنار آن  باید روحیه شهادت طلبی و ایثار و فداکاری در عرصه های مختلف حفظ شود که این سخن به معنای جنگ طلبی نیست.

وی در ادامه سخنان خود روحیه اشرافی گری در میان مسؤولان را بدتر از حقوق های نامتعارف برشمرد و ابراز داشت: روحیه اشرافی گری در مغایرت با روحیه ایثار و فداکاری است و این روحیه در میان مردم وجود دارد که مسؤولان باید آن را داشته باشند و انتظار مردم از مسؤولان با توجه به نقش اصلی خوزستان در جنگ ۸ ساله خارج ساختن آن از وضعیت نابسامان کنونی است.

امام جمعه موقت اهواز به نقش آفرینی اقوام مختلف خوزستان در جنگ تحمیلی اشاره و اظهار داشت: نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور بنیادی است که وظیفه همزمان تعلیم و تزکیه را بر عهده دارد و فعالیت معلمان در برابر حقوق دریافتی خود به مراتب بالاتر و ایثارگری است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید افزون بر آموزش به پرورش و تهذیب نفس اهتمام ورزیده شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش سنگری مهم در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است که در آن به روحیه انقلابی نیازمند هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده توجه به جایگاه معنوی و امکانات رفاهی معلمان را خواستار و ابراز داشت: دستگاه های اجرایی استان همچون نفت، فولاد، نیشکر، پتروشیمی ها و آب و برق خود را مدیون آموزش و پرورش بدانند و هر کدام با پرداخت سهم خود منجر به ایجاد تحول در آموزش و پرورش استان خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان بودجه و برنامه ریزی درباره برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن، گفت: ارائه آمار دروغ، آفت کشور ما و بسیاری از دیگر کشورها است که رهبر معظم انقلاب آن را  گناه کبیره شمردند که متأسفانه بیماری مزمن و در هر دولت که باشد، گناهی کبیره و همان بهتر که از سوی مسؤولان ارائه نشود./۹۴۵۶/201/ب2

ارسال نظرات