۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۱۰۴
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

معلم انقلابی ضامن سلامت انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین دادگر گفت: متأسفانه کسانی در کشور هستند که درک درستی از نقش معلم طراز انقلاب در هویت بخشی به نسل دینی و انقلابی کشور ندارند، درحالی که این معلم انقلابی است که می تواند آینده انقلاب را بیمه کند و دانش آموزان را مبانی انقلاب وفق دهد.
حجت الاسلام دادگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از روحانیان و ائمه جماعات پردیس های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری‌همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید امین الله دادگر در این دیدار با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان در عرصه تعلیم و تریبت گام ها بزرگی برداشته است، اظهار داشت: روحانیونی که در در استان های در  دانشگاه ها مشغول خدمت هستند در حوزه های علمیه نیز حضور پررنگی دارند و چندروزی است که برای دوره مهارتی به شهر قم آمده اند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: این روحانیان در عرصه تبلیغ و ترویج احکام شریعت در دنیای اسلام تلاش می کنند چراکه دشمنان اسلام و انقلاب در وسیع ترین سطح و با جدیدترین ابزار می خواهند نور خدا را خاموش کنند.

تلاش دشمن برای منحرف کردن مسیر شهدا و امام

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند راه شهیدان و امام راحل و رهبری معظم انقلاب که در تداوم مکتب امام به عنوان پرچم دار حکیمانه عمل می کند را از مسیر خود منحرف کنند ولی رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید هوشمندانه و دلسوزانه در مسیر تداوم انقلاب اسلامی گام های بزرگی را برداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر با اشاره به دانشگاه فرهنگیان به عنوان اصلی ترین مرکز تربیت معلم، ابراز داشت: امام راحل بر تقویت مراکز تربیت معلم تأکید داشت و معلمی را شغلی الهی می دانست و رهبری معظم نیز بر احیای مراکز تربیت معلم تصریح کرده اند ولی متأسفانه این مسأله در مقاطعی در تاریخ انقلاب با کم مهری مواجه شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه کسانی در کشور هستند که درک درستی از نقش معلم طراز انقلاب در هویت بخشی به نسل دینی و انقلابی کشور ندارند، درحالی که این معلم انقلابی است که می تواند آینده انقلاب را بیمه کند و دانش آموزان را مبانی انقلاب وفق دهد.

شخصیت معلم در دانشگاه فرهنگیان ساخته می شود

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی براین که شخصیت معلم در دانشگاه فرهنگیان ساخته می شود، عنوان کرد: به همین خاطر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان چهارسالی است که با ساختار جدید کار خود را دنبال می کند تا دغدغه هایی که باید مسؤولین داشته باشند را به آنها گوشزد کرده و یادآوری کند همه این مسائل به برکت اندیشه امام و راه شهیدان و معجزه بزرگ یعنی انقلاب اسلامی است و این انقلاب بود که باعث خودباوری و در میان جوانان شد.

وی در پایان با اشاره به دوره آموزشی و مهارتی در استان قم برای روحانیون دانشگاه فرهنگیان، ابراز داشت: قصد داریم فعالان حوزوی در دانشگاه فرهنگیان را در این اردوی آموزشی بروز و توانمند کنیم و تأکید کنیم که ارتباط آنها با حوزه علمیه به هیچ وجه قطع نشود و خودمان را برای مرزبانی از مکتب اهل بیت و قرآن  مجهز کرده و در سال تحصیلی جدید به مأموریت های خودمان بهتر عمل کنیم./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات