۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۵۰۰۲۴
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

آیت‌الله خزعلی مقامی جز ولایت‌مداری برای خود قائل نبود

تولیت آستان قدس رضوی با اظهار اینکه آیت الله خزعلی در پایان عمر شریف‌شان به بنده گفتند که مبادا رهبری تنها بماند، گفت: دغدغه آیت‌الله خزعلی این بود که مبادا بیانات رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش ملی «آیت بصیرت» به مناسبت بزرگداشت مرحوم آیت الله خزعلی (ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز در تالار شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه شناخت آیت الله خزعلی برای آینده سازان کشور نقش بسیار دارد، افزود: ایشان در عرصه های مختلف زندگی و شرایط سیاسی کشور حرکتی با بصیرت انجام دادند که این سیره و سلوک می تواند برای همه ما درس آموز باشد.

وی با تاکید بر اینکه سیره و سلوک آیت الله خزعلی سنگ زیر بنای اندیشه و تفکر خداخواهی و اخلاص بود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله خزعلی حقیقتا در سلوک‌شان خدا را می دیدند و به خدا می اندیشیدند و موضع گیری هایش جلوه ای ربانی داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روحیه زمان شناسی، دوست شناسی و دشمن شناسی در ایشان احساس مسؤولیتی ایجاد کرده بود که برای خودشان جایگاه خاصی جز ولایت مداری قائل نباشند، اظهار کرد: آیت الله خزعلی و ممشای ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع و موضع ایشان در دفاع از ارزش‌ها موضع امام بود یعنی مبارزه با انکر منکرات. آنانی که اهل بصیرت بودند انکر منکرات را خود رژیم جائر پهلوی می دانستند.

وی با بیان اینکه سخنرانی های ایشان مبین این است که انکر منکرات را شناخته و برای دفاع از اعرف معروفات که همان نظام جمهوری اسلامی باشد، کوتاهی نورزیدند، تصریح کرد: ایشان خطری که نسبت به منافقین و فساد آنان دریافت کردند، سرلوحه کارشان بود و همیشه دفاع از دین و مشخص کردن نقاط فساد نیز وظیفه ماست که مردم را آگاه کنیم که منافقین چه می خواهند بر سر جوانان این کشور بیاورند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آیت الله خزعلی در مسیر شناخت نفاق، بصیرت داشتند، افزود: بصیرت، چشم دل است. کسی که بصیرت را ندارد راهبر، مقصد، دوست و دشمن را نمی شناسد. ایشان بصیری بودند در راه شناسی، مسیرشناسی، دوست شناسی و دشمن شناسی. بعد از رحلت امام نیز همان ویژگی را در رهبر معظم انقلاب می دیدند.

وی ادامه داد: امروز افرادی که برای دفاع از حریم حرم نام نویسی می کنند، اینها یک جبهه مقاومت و جبهه ای در مقابل آن است و اگر این جبهه شکست خورد همه مسلمانان شکست می خورند. اگر دیروز تحلیل این بود که برخی نمی دانستند امروز حضور فرزندان ما برای دفاع از حریم اهل بیت است. همین بچه ها با یک هزینه بسیار بالاتری می جنگند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه آیت الله خزعلی در پایان عمر شریف‌شان به بنده گفتند که مبادا رهبری تنها بماند، تصریح کرد: دغدغه آیت‌الله خزعلی این بود که مبادا بیانات رهبر معظم انقلاب بر زمین بماند. اگر کسی نورافکن وجودش را خاموش کند راه هرچه نورانی باشد نمی بیند. وقتی انسان نورانیت درون و سرشت را کم سو و خاموش کند راه و حق و رهبر را نمی بیند و ابوجهل دارای همین پدیده شده بود. خون شهدای ما امروز جهل زدایی کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی به برکت خون شهداست گفت: آنچه که در این همایش می توان دریافت این است که مهمترین امتیاز عاشوراییان این بود که بصیرتشان بر شمشیراشان غلبه می کرد. مهمترین مشکلی که در صف مقابل داشتند نداشتن بصیرت بود که رهبر و امام زمان خود را نشناختند. امروز قطب نمای انسان های سالک بصیرتشان است.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد:‌ از ویژگی‌ةای شخصی مرحوم آیت الله خزعلی در توسل و تمسکشان به قرآن و اعتقاد و باور عمیقشان، نظم و تقوا بود./202/820/ب1

ارسال نظرات