۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۴۹۴۹۵
آیت الله مجتهد شبستری:

توسعه حوزه های علمیه خواهران با وجود تهاجم فرهنگی غرب ضروری است

امام جمعه تبریز با اشاره به لزوم تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه، گفت: در این شرایط تهاجم فرهنگی دشمن، توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ضروری است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی عصر امروز در آیین افتتاحیه مدارس علمیه خواهران استان با اشاره به لزوم تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: در این شرایط تهاجم فرهنگی دشمن، توسعه و گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ضروری است.

وی با اشاره به گسترش حوزه های علمیه خواهران در سال‌های اخیر، ابراز داشت: پیش از این چیزی به عنوان حوزه علمیه خوهران وجود نداشت، ولی برخی از خواهران به صورت پراکنده و کم به تحصیل علوم فقهی می‌پرداختند، اما امروز شاهد گسترش حوزه های علمیه خواهران و ترویج آن در میان زنان جامعه هستیم.

امام جمعه تبریز بانو مجتهده امین اصفهانی را از این نمونه ها دانست و افزود: ملا صالح مازندرانی که با این بانو ازدواج کرده بود، شبی در حل مسأله‌ای دچار مشکل شد و بعد از مراجعات فراوان در حل آن مسأله به جایی نرسید، صبح زمانی که ملاصالح از خواب بیدار شد، مشاهده کرد مسأله مربوط حل شده است و جواب آن در زیر مسأله نوشته شده است.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری متوجه می‌شود که مسأله مربوط را همسرش حل کرده است، بنابراین زنان در مسائل علمی کوشا باشند و مسائل زنان امروز را به نتیجه برسانند، مشکلات دینی و مسائل اجتماعی در حوزه زنان باید از سوی خود زنان به ویژه خواهران طلبه حل شود و راهکار مناسب فقهی و دینی برای آنها ارائه شود.

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر تلاش و کوشش در عرصه تعلیم و علم آموزی، خاطرنشان کرد: بزرگان حتی تا آخرین لحظات عمر شریفشان هم از تحصیل علم و فعالیت های علمی اجتناب نمی کردند و همواره یا در حال تحصیل علم بودند و یا در حال تعلیم آن و هیچ وقت از این کار خسته نمی شدند.

وی با بیان اینکه علم آموزی آدابی دارد که از آن جمله تحصیل علم به نیت الهی است، افزود: طبق آیات و روایات، هرکس برای خدا علم بیاموزد یا برای خدا علمی را به کسی یاد دهد، نه تنها در روی زمین بلکه در آسمان ها از او با عظمت یاد خواهد شد و هر کسی که به خاطر شهرت و فریب مردم به دنبال علم برود جایگاهش دوزخ خواهد بود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خطاب به بانوان طلبه، گفت: خوب درس بخوانید تا جای آن دسته از بانوان بی سوادی که در جلسات زنانه مطالب پر از غلط خود را به سمع خواهران گرامی می رسانند را بگیرید و آموزه ها و احکام اسلامی را به طور صحیح و درست به بانوان انتقال دهید./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات