۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۴۴۹۴۵۵
استاد حوزه علمیه:

شجاعت ملت ایران در برابر استکبار جهانی برگرفته از روحیه شهادت طلبی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به روحیه استکبارستیزی مردم ایران، گفت: شجاعت ملت ایران برگرفته از روحیه شهادت طلبی است و حضور نوجوانان بسیجی و شهادت طلب در دفاع مقدس بیانگر این مهم است.
مدافع حرم ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، استاد حوزه علمیه در مراسمی که ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت شهدای مدافع حرم در مسجد امیرالمؤمنین(ع) کرمانشاه برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ابراز داشت: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ؛ حقیقتأ خدا جان و مال مؤمنان را می خرد و در عوض به آنها بهشت را عطا می کند، این مؤمنان در راه خدا می جنگند و می کشند و کشته می شوند».

استاد حوزه علمیه با بیان جایگاه شهدا در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، مطرح کرد: شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس  حق بزرگی به گردن کشورمان دارند.

وی با بیان اینکه شهدا سبب اقتدار و عزت نظام شدند، تصریح کرد: شهدای 15 خرداد و 17 شهریور، شهدای محراب، شهدای ترور مانند شهدای حزب جمهوری اسلامی، شهدای دولت از جمله شهیدان رجایی و باهنر، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم و شهدای منا هر یک به نوعی پرچم اسلام را به اهتزار درآورده و از جنایات دشمنان پرده برداشتند.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه بیان داشت: نقش شهدا در انقلاب اسلامی آنقدر مهم است که می توانیم ادعا کنیم اگر شهدا نبودند انقلاب و اسلام شکست می خورد، خون شهدا سبب عزت و اقتدار کشور شد، قطعأ امنیت، آرامش و عزت کشور و نظام را مرهون خون مطهر شهدا هستیم.

حجت الاسلام صرفی پور با اشاره به روحیه استکبارستیزی مردم، گفت: علت عدم هراس ملت ایران از استکبار جهانی و قدرتهای زورگو، شهادت طلبی مردم و ملت است، حضور نوجوانان بسیجی و شهادت طلب در دفاع مقدس بیانگر این مهم است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا با شهادت و ایثار دین خود را نسبت به انقلاب و اسلام ادا کردند تصریح کرد: اینک وظیفه اقشار مردم تجلیل از شهدا و خانواده شهدا است، زیرا آن ها بر گردن ملت حق بزرگی دارند، به فرموده رهبر معظم انقلاب قدرداني از ايثارگران به ويژه شهيدان، فريضه‌اي عيني و هميشگي است.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به مقام و معرفت شهدا، اظهار داشت: شهدا آنقدر از نظر معرفت الله بالا رفته بودند که هدف آنها از شهادت، دستیابی به مقام تقرب الهی بود.

وی در پایان بیان داشت: شهدای مدافع حرم در سخت ترین شرایط ممکن با لبان تشنه در برابر تروریستهای وهابی ایستادگی کرده و از پیشروی آنها جلوگیری کردند، مدافعان حرم از هتک حرمت داعش به اماکن مقدس و متبرکه جلوگیری کردند./857/202/ب2

ارسال نظرات