۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۴۱۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

طلاب غیر ایرانی سفیران پیام تشیع و انقلاب به جهانیان هستند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب غیرایرانی سفیران رساندن پیام تشیع و انقلاب اسلامی به جهانیان هستند، گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای نابودی اسلام ناب به کار گرفته، رسالت طلاب غیرایرانی در رساندن پیام انقلاب بسیار سنگین است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از طلاب جامعه المصطفی قم در مدرسه علمیه مسجد جامع نکا، تحصیل علوم دینی را یکی از پسندیده‌ترین اقدامات علمی و مایه رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه برشمرد و گفت: طلاب علوم دینی باید قدردان فرصتی که امروز در اختیار آنها قرار داده شده، باشند.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، این ایام را از جمله روزهای تاریخی و حائز اهمیت در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین اعیاد جهان اسلام به شمار می‌آید که در همه بلاد اسلامی باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه نکا با بیان نیاز ضروری و راهبردی اسلام به تبلیغ مبانی، معارف و علوم اسلامی در سایر کشورهای جهان، بیان داشت: دانشجویان و طلاب خارجی مشغول به تحصیل در ایران به ویژه طلبه‌های مدرسه علمیه جامعةالمصطفی سفیران اسلام در کشورهای خود به شمار می‌آیند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: این طلاب باید به دقت مفاهیم و اصول راستین اسلام را با جان و دل فراگرفته و به پختگی برسانند و با بکارگیری بهترین روش‌های تبلیغ و اثرگذارترین راه‌های انتقال پیام، آن‌ها را در کشورهای خود گسترش داده و ترویج کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به کار جهادی شیخ زکزاکی در نیجریه، گفت: شیخ زکزاکی نیز در ابتدا یک جوان جویای حقیقت بود که با نفس قدسی امام راحل و با هدایت مکتب اهل بیت(ع) در جمهوری اسلامی رشد یافته و امروز بیش از 20 ملیون شیعه را در نیجریه پرورش داده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا یکی از مهم‌ترین خطرات برای جهان اسلام را نفوذ تفکر داعشی و تکفیری در منطقه و جهان دانست و با تأکید بر نقشه تفکر وهابی برای جلوگیری از جهانی شدن اسلام ناب، تصریح کرد: طلاب غیرایرانی باید در زمینه شناساندن اهداف و چهره واقعی تکفیری‌های وهابی به جهانیان تلاش مضاعفی به خرج داده و آن را از اسلام واقعی مدنظر اهل بیت و جمهوری اسلامی در نظر مردم کشورهای خود مجزا سازند.

وی با آرزوی پیشرفت و پیروزی هرچه بیشتر و سریع‌تر اسلام ناب محمدی و فراگیری جهانی این مکتب راستین الهی، طلاب را سربازان امام زمان(عج) برای سرافرازی مردم جهان توصیف کرد و از آنان خواست تا در این مسیر از کوچک‌ترین تلاشی دریغ نکنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که دنیای امروز تشنه معارف ناب دینی و انقلابی است، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت های طلاب علوم دینی انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به جهانیان است که باید با بررسی های اساسی بتوانیم آن را در جامعه جهانی نهادینه سازیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب غیرایرانی سفیران رساندن پیام تشیع و انقلاب اسلامی به جهانیان هستند، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای نابودی اسلام ناب به کار گرفته رسالت طلاب غیر ایرانی در رساندن پیام انقلاب بسیار سنگین است.

وی با بیان این که طلاب جامعه المصطفی که رسالت بین المللی و جهانی دارند باید با قدرت و توانمندی علمی بالا در جهت تبیین معارف اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگ تشیع گام بردارند، گفت: این  طلاب نباید در برابر قدرت های بزرگ مادی جهان که در پی تخریب چهره اسلام ناب هستند تسلیم شوند بلکه باید با اقتدار به رسالت خود ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران شناخت دشمن را یکی از راه های موفقیت و پیروزی انسان بر نفس ذکر کرد و افزود: همه اگر بتوانیم شیطان که بزرگترین دشمن انسان به شمار می رود را به زانو در آوریم، بر بسیاری از مشکلات فائق خواهیم آمد.

وی رستگاری دنیا و آخرت را در گرو کار و تلاش خالصانه و با انگیزه الهی عنوان کرد و گفت: زندگی طلبگی با تمام مشکلات و مسائل مادی، پربرکت است و خوشبختی در دنیا و آخرت انسان را تأمین می کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که طلبه باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود درس بخواند و سرباز امام زمان(عج) باشد، گفت: اگر طلاب در این مسیر مهم گام بردارند به حتم در دنیا و آخرت تأمین خواهند بود.

وی با بیان این که سربازی حضرت ولی عصر(عج) ابزار و مقدمات خاصی را می طلبد، خاطرنشان کرد: همه انسان ها می توانند سرباز شوند یا زمینه سربازی را فراهم کنند، کسانی که در این مسیر قرار دارند باید برخی سختی ها را تحمل کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید با درس خواندن اسلام و قرآن را زنده نگه دارند و آثار دین مبین اسلام را به مردم عرضه کنند، تصریح کرد: اگر این هدف در طلاب باشد به حتم نتیجه کار مثبت خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر طوسی، مسؤول گروه طلاب جامعه المصطفی نیز در این دیدار، گفت: براساس طرحی فرهنگی، سیاحتی و ورزشی تعداد 40 طلبه از حوزه علمیه جامعةالمصطفی قم به منظور آشنایی بیشتر با حوزه‌های علمیه شهرستان‌های دیگر کشور و بازدید از امکانات تفریحی جمهوری اسلامی به سفری چهار روزه اعزام شدند.

وی افزود: این طلاب از 12 کشور جهان شامل آلمان، آلبانی، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، اندونزی، مالی، پاکستان، هند، نیجریه، کلمبیا و تانزانیا بوده که در طول این سفر با حضور در حوزه‌های علمیه شهرهای شهمیرزاد از استان سمنان، ساری، نکا و رستمکلا با فضای این مراکز و طلاب ایرانی سطح کشور آشنا شدند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این طلاب با حضور در بیوت علمای بزرگ دین همچون آیت‌الله محمدی لائینی، آیت‌الله کوهستانی، آیت‌الله لیموندهی و آیت‌الله ایازی با بیت این علما دیدار و از نزدیک با آثار و رشادت‌های آنان برای سربلندی دین اسلام آشنا شدند./1317/202/ب2

ارسال نظرات