۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۴۹۳۴۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رسالت عالمان دین هشدار به موقع نسبت به انحرافات اخلاقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی گفت: مسؤولیت و رسالت راستین عالمان دین به عنوان حافظان مکتب اسلام و مرزبانان اخلاق، هشدار به موقع به مردم درباره انحرافات اخلاقی از سوی غارتگران دین است.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه شب عید قربان در حرم مطهر رضوی در تبیین «فقه الزیارة»  اظهار کرد: زیارت در حقیقت به معنای دیدار امام است از این رو نیازمند آدابی خاص است؛ داشتن وضو، آهسته گام برداشتن در نزدیکی حرم، خواندن اذن دخول، مؤدبانه رفتار کردن در حریم رضوی، ورود با خضوع و خشوع و بوسیدن درهای ورودی از جمله این آداب است.

وی افزود: نبوسیدن درهای حرم و عتبات که از سوی برخی مطرح می شود، حرفهای واهی، بی اساس و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار علمی، تربیتی، مذهبی و فقهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در ادامه بیان آداب زیارت عنوان کرد: خواهران هنگام حضور در حریم رضوی شایسته است که پوشش و ظاهری مقبول دین اسلام داشته باشند، مسیر ورود و خروج خواهران از برادران باید جدا باشد و تا جایی که ممکن است هنگام حضور در صحنها و رواقها جلب نظر نکنند و در بیانی صریح تر با پوشش کامل به حرم مشرف شوند.

تکذیب حرام بودن زیارت خواهران

وی با اشاره اینکه برخی از مدعیان اسلام زیارت را برای بانوان حرام می دانند، گفت: بر اساس این باور غلط شیطانی که فکر سیاهی است که متأسفانه با دلایل سست و واهی در جمعی به وجود آمده است و بیش از آنکه جنبه اخلاقی و دینی داشته باشد، جریانی سیاسی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در سرزمین حجاز خواهران اجازه ورود به در قبرستان بقیع را ندارند و اگر گاهی در مسجدالنبی حضور پیدا می کنند نه به  عنوان زیارت پیامبر(ص)، بلکه چون آنجا مسجد است خانمها مانند دیگران می توانند وارد مسجد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: از نظر امام صادق(ع) خانمها از زیارت ائمه اطهار و معصوم ممنوع نیستند اما هنگام زیارت باید ادب ویژه زیارت را رعایت کنند.

رسالت راستین عالمان دین

وی با بیان اینکه مسؤولیت ما مبنی بر رسالت یک روحانی لازم است نسبت به اخلاق و رفتار مردم هشدار دهیم، تصریح کرد: در روایات فراوانی است که عالمان دین حافظان مکتب اسلام، مرزبانان اخلاق، اخلاق و عقاید مردم هستند، اگر عالمان نبودند همانطور که مشتی انسانهای منحرف، خائن، دزد و غارتگر اموال مردم را غارت می کنند، مشتی آدمهای خونریز، خوانآشام و قسی القلب به جان مردم حمله کرده و گاهی متعرض ناموس آنها می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: اگر عالمان دین نبودند این دزدان غارتگر، دین مردم و دین جوانان، عقاید، احکام و اخلاق آنها را می دزدیدند، رسالت راستین عالمان دین هشدار به موقع است.

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: شیخ صدوق که اثر فاخر عیون الاخبار امام رضا(ع) را خلق کرده است، از ری برای جمع آوری احادیث امام رضا(ع) به نیشابور آمده بود که در آنجا با فردی ناصبی به نام «ابو نصر احمد بن حسین ذبی» مواجه شد که شیخ صدوق نقل می کند آدمی به پستی این آدم و ناصبی تر از آن ندیده بودم، ناصبی بودن آن در حدی بود که در صلوات چنین می گفت «لّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ فَرداً»؛ صلوات بدون «آل محمد» ناقص است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: طی ماجرایی که از امام رضا(ع) کمک خواست و پاسخ دریافت کرد، آن فرد ناصبی به یکی از دوستانش نقل می کند، هر کسی هر مشکلی دارد نزد امام رضا(ع) برود مشکلش حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی عنوان کرد: ناصبی کسی است که با اهل بیت(ع) دشمنی داشته باشد یا به آنها دشنام و ناسزا بگوید، اگر بخواهیم امروز کسی را به عنوان ناصبی بشماریم گروه های تکفیری هستند که امیرمؤمنان(ع) و خاندان ایشان را دشنام می دهند.

یاداور می شود، اجرای سرود و همخوانی از سوی گروه ثارالله، شعر خوانی از سوی احمد فغانی و مدیحه سرایی جعفر ماهرخسار، ذاکر اهل بیت(ع) از دیگر بخش های مراسم شب عید قربان در حرم مطهر رضوی بود./202/1308/ب1

ارسال نظرات