۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۴۹۲۸۳
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

طنین نجوای عارفانه دعای عرفه و برائت از مشرکان در حرم امام رضا

همزمان با نهم ذی الحجه نجوای عارفانه صدها هزار زائر و مجاور ضمن اعلان برائت از مشرکان در حرم مطهر امام رضا(ع) طنین انداز شد.
 طنین نجوای عارفانه دعای دعرفه با حضور سه پیکر شهید گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز میلیونها عاشق و دلداده به یاد قنوت عشق اباعبدالله الحسین(ع) در صحرای عرفات و مهاجران الی الله در حادثه منا دعای عرفه را در سراسر کشور زمزمه کردند.

کلمه کلمه دعای عرفه که بر لسان سیدالشهدا(ع) جاری شده، مظهر خضوع و خشوع در برابر پروردگار عالم و سرشار از معرفت و معنویت است.

بازماندگان از رحمت شبهای قدر امروز را برای مغفرت و طلب آمرزش غنیمت شمرده و با حضور در مراسم روح بخش عرفه ضمن دعا و نیایش، برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) و نابودی استکبار و آل سعود ملعون دعا کردند.

نجوای عارفانه سفیدپوشان در کربلا

سال گذشته در چنین ایامی فاجعه منا جمع کثیری از زائران بیت الله الحرام را به قربانی گرفت و کام جهان اسلام را تلخ کرد و نه تنها خانواده های آنها را بلکه ملتهای مسلمان جهان را عزادار کرد.

و اما ...

امسال در سرزمین عرفه کسی نیست و سکوتی سنگین جای خالی حاجیان را فریاد می زند از این رو خیلی عظیمی از مسلمان خود را به کربلا رساندند و در حالی که سفیدپوش بودند، در این سرزمین عشق و دلدادگی به یاد مهاجران الی الله دعای عرفه را زمزمه کردند.

نیایش عاشقانه زائران رضوی

همزمان با عصر روز نهم ذی الحجه صدها هزار زائر و مجاور دلتنگ صحرای عرفات به آستان ملک پاسبان رضوی پناه آورده و دعا و ثناگویان دستان پرنیاز خود را به سوی آسمان بلند کرده و از خدای متعال تمنای مغفرت نمودند.

بر اساس این گزارش، مراسم ویژه روز عرفه و سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه با حضور سه تن از شهیدان دوران دفاع مقدس در صحن جامع رضوی، همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد.

این آیین معنوی ساعت 15:30 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و بیان احکام آغاز شد، سپس متن پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت الله الحرام همراه با شعار و برائت از مشرکان از سوی سید مهدی ضیائی قرائت شد.

قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضوی از سوی حجت الاسلام جعفر اسلامی فر، مرثیه سرایی و ذکر مصیبت در مدح و منقبت مسلم بن عقیل از سوی جعفر ملائکه صورت گرفت و مراسم تا ساعت 18:30 ادامه پیدا کرد.

تمام صحنهای حرم مطهر رضوی ویژه این مراسم مفروش شده بود و پنج هزار جلد کتابچه دعای عرفه؛ نیایش امام حسین(ع) در صحرای عرفات، که از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منشر شده است، بین زائران و مجاوران رضوی توزیع شد.

تشییع پیکر 3 شهید گمنام در مشهد

همزمان با روز عرفه پیکر مطهر سه شهید گمنام از دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار مشهد، خانواده های شهدا و جانبازان تشییع شد.

گفتنی است، 144 هزار شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس به طور همزمان در سراسر کشور تشییع شد، آنانی که محبت خدای عالم جان و روحشان را فراگرفته بود که پشت به زرق و برق دنیا کرده و در مقابل ظلم تا پای جای ایستادگی کردند.

اعلان سراسری برائت از مشرکان

بر اساس این گزارش، مراسم روح بخش و معنوی دعای عرفه در زیارتگاه ها، امامزاده ها، حرمهای شهیدان گمنام، مکانهای مذهبی، مساجد و حسینیه های سراسر کشور با یاد شهیدان منا برگزار شد.

همچنین فریضه برائت از مشرکان در هزار و 200 امامزاده و بقعه متبرکه کشور به صورت نمادین به اجرا درآمد و دانشجویان شماری از دانشگاه های کشور با تجمع یاد شهیدان منا را گرامی داشتند و از مشرکان اعلان برائت کردند.

یادآور می شود، برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه همراه با اعلان برائت از مشرکان در سراسر کشور  و کربلای معلی به صورت زنده و مستقیم از شبکه های سراسری تلویزیونی پخش شد./201/1308/ب1

ارسال نظرات