۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۴۹۱۰۱
آیت الله طبرسی:

عربستان ابزار دست آمريكايي ها و ايادي كفر است

نماينده ولي فقيه در مازندران گفت: عربستان ابزاري در دست آمريكايي ها و ايادي كفر است و از انان دستور و برنامه مي گيرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در گلوگاه، آیت الله نورالله طبرسی، نماينده ولي فقيه در مازندران، عصر امروز در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران که با موضوع «نماز جمعه قرارگاه فرهنگی با تحقق شعار سال» در گلوگاه برگزار شد، افزود: عربستان كشور ثروتمندي است كه با توجه به داشتن پول، دين ندارد و كشوري كه مي توانست با سرمايه عظيم نفتي، جهان را اداره كند اكنون از استكبار و كفر دستور مي گيرد.

وي اظهار داشت: عربستان با بي برنامگي ها پول نفتش را صرف امور داعش، القاعده، آدم کشی ها و خريد اسلحه مي كند و اين‌گونه نه تنها سرمايه خود را از دست مي دهد بلكه دين خود را هم از دست داده است و اين بي ديني در حادثه مناي سال گذشته كاملاً مشهود است.

آیت الله طبرسی با اشاره به اين‌كه نماز جمعه كانون و قرارگاه فرهنگي مهمي است كه بايد در تحقق برنامه هاي بنيادين و زيرساختي تأثيرگذار باشد، يادآور شد: تريبون نماز جمعه بسيار ارزشمند است كه از همين نماز جمعه بسياري از نقشه هاي دشمنان نقش بر آب شد و اكنون نيز بايد اين كانون و قرارگاه مهم براي تحقق شعار سال تلاش كند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اقتصاد مقاومتی متکی بر توان و ظرفیت داخلی است، افزود: باید به جای وابستگی به دیگر کشورها و واردات بی رویه زمینه ای را برای تقویت تولیدات داخلی فراهم کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در کنار این مسأله تولید کننده های داخل نیز باید کیفیت کالای تولیدی را افزایش دهند تا بهانه ای برای خریداران باقی نماند، گفت: اقتصاد مقاومتی شکوفایی استعدادهای داخلی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه با توجه به تأکیدات چند ساله مقام معظم رهبری درباره مسأله اقتصاد مقاومتی هنوز اقدام اثربخشی در لایه های مهم کشور صورت نگرفته است، افزود: تنها با شعار و سخنرانی نمی توان به تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود.

وی با تأکید براین که دولت باید برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه های مختلف نقشه راه تعیین کند، ادامه داد: ظرفیت‌های کم‌نظیری در کشور وجود دارد که باید شناسایی و در جهت بهره گیری از آن تلاش شود.

امام جمعه ساری با بیان این که نباید کشور را به وعده های توخالی و نسیه غربی ها وابسته کرد، بیان داشت: متأسفانه امروز بسیاری از ظرفیت های ارزشمند کشور به دلیل سوء مدیریت و عدم توجه مسؤولان بلااستفاده مانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران شعار زدگی را نخستین آسیب در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: مسؤولان به جای شعار و برگزاری همایش به سوی اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی روی آورند.

وي با بیان اين‌كه شهرستان گلوگاه از جمله شهرستان هاي محروم استان مازندران است كه داراي امکانات بسیار کمي است و وضع خوبی در گلوگاه حاکم نیست، گفت: همه ما بايد براي رفع اين مشكلات همچون ساير مشكلات شهرستان هاي مختلف اين استان تلاش كنيم.

نماينده ولي فقيه در مازندران با اشاره به ساخت زائرسراي مازندراني ها در مشهد مقدس، گفت: ساخت اين زائرسرا با فرمان رهبري در دستور كار قرار گرفت كه كار ارزشمند و پسنديده اي است كه علي رغم اينكه مازندران در برخي از موارد محروم است و داراي مشكلات فراوان است اما چون ساخت اين زائرسرا از تاكيدات رهبري است در اولويت كار بايد قرار گيرد.

آيت الله طبرسي با اشاره به مكان در نظر گرفته شده برای اين زائرسرا، گفت: زميني در مساحت حدود 900 متر مربع در بهترين نقطه مشهدالرضا و در نزديكي حرم براي اين امر اختصاص يافته است كه در حال حاضر گودبرداري انجام شده است اما آغاز ساخت آن و اتمام اين پروژه به 12 ميليارد تومان هزينه نيازمند است كه بايد با همت مردم و مسؤولان عملياتي شود.

وي ادامه داد: مازندران کارخانه ندارد، تجار و پول ندارد و اكثراً کشاورز هستند و شغل آنان كشاورزي است اما چون رهبری فرمودند زائرسرا بسازید برای قشر کم درآمد، به همین دلیل در اين راستا وارد شدیم و همچنين ائمه جمعه به اندازه وسع باید وارد شوند.

نماينده ولي فقيه در مازندران بيان داشت: برخی استان ها دو تا سه میلیارد کمک کردند و در استان مازندران ما همچنان منتطریم تا این یادگار از سوي مازندران در مشهدالرضا بماند و در اين راستا همه مردم برای ساخت زائر سرا وارد عمل شوند و همچون كمك به عتبات عاليات همت كنند.

آيت الله طبرسي در ادامه با بيان اين‌كه قرارگاه فرهنگی نماز جمعه قرارگاه مهم و اساسي براي نظام است، يادآور شد: وظیفه مهم علما وظیفه شناسي و موقعیت شناسی است كه روحانیت شیعه از کلینی تا امام خمینی(ره) وظیفه شناس بوده و با شناخت و قدرت وارد شده اند و در انجام وظيفه، کوتاهی نکرده اند.

وي گفت:‌ روحانیت باید در هر دو عرصه وارد شوند و در سیاست و دیانت کار کنند؛ اكنون دشمن حساس شده است و با اسلام، تیشه به ریشه اسلام می زند و همه برنامه ها براي ايجاد تفرقه، بی بندوباری، فساد، فخشا و منکرات است كه بايد با برنامه فرهنگی با ان مقابله كرد و بهترين برنامه فرهنگي، فرارگاه فرهنگی نماز جمعه است که یکی از مراکز فرهنگی مهم است.

نماينده ولي فقيه در مازندران بيان داشت: تعطیلی کارخانجات و نداشتن حقوق کارمندان موجب خشنودي و امید دشمن است اما دشمن بداند در اين راستا گول خورده است و مردم علي رغم همه مشكلات به اسلام و انقلاب پايبند هستند و باید همت کنیم تا مشكلات يكي پس از ديگري رفع شود.

آيت الله طبرسي با اشاره به بي حجابي هاي مختلف در جامعه، گفت: بخش اعظمي از اين بی حجابی ها سیاسی و دهن کجی به نظام است و باید اشتغال و فقر در جامعه حل شود تا با نجات اقتصاد، جامعه را نجات دهيم و بدانيم اگر کارخانجات راه اندازی و ازدواج و مسکن حل شود، مشکلی نخواهیم داشت و ائمه جمعه در اين راستا تلاش وافري انجام دهند./1317/202/ب2

ارسال نظرات