۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۴۹۰۴۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رفع مشکلات کشور مستلزم حمایت از مخترعان و نخبگان علمی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت اینکه رفع مشکلات کشور مستلزم حمایت از مخترعان و نخبگان علمی است، گفت: باید مسؤولان با تبعیت و پیروی از فرمایشات رهبری در راستای حمایت از مخترعان و نخبگان علمی گامهای جدی بردارند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار با دکتر روح‌الله شریفی مخترع و جمعی از نخبگان علمی استان قزوین، گفت: کشور نیازمند تولیدات علمی و اختراعات جدید است و لازم است کسانی که در این راستا تلاش می‌کنند بیش از پیش حمایت شوند تا اختراعاتشان به مرحله تولید رسیده و گره مشکلات کشور را باز کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: ساز و کارها باید به گونه‌ای باشد که مسؤولان کشور به سوی مخترعان و نخبگان بروند و از آن‌ها برای ورود و حل مشکلات کشور استمداد بخواهند اما این موضوع در کشور ما به گونه‌ای دیگر است.

خطیب جمعه در استان افزود: باید مسؤولان با تبعیت و پیروی از فرمایشات رهبری در راستای حمایت از مخترعان و نخبگان علمی گامهای جدی بردارند.

ضرورت و اهمیت برنامه‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های علمی

روح الله شریفی از مخترعان استان قزوین هم در ابتدای این دیدار به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های علمی اشاره و اظهار کرد: برای اینکه جوانان را از انحرافاتی که امروز با آن مواجه هستیم دور نگه داریم لازم است نگاه جدی‌تری به برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.

این مخترع در استان قزوین با اشاره به 279 اختراع را به ثبت رسانده شده، بیان کرد: از بین این اختراعها «موب اس کوپ» ابزاری برای تبدیل دوربین موبایل به میکروسکوپ، لیزر دوربرد که در هر هزار کیلومتر یک میلیمتر خطا دارد، خودرویی که بدون سوخت حرکت می‌کند، کوچکترین قرآن و نهج‌البلاغه جهان از جمله این اختراعها است.

وی در پایان گفت: از مسؤولان درخواست می‌شود تا بیش از پیش از فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی جوانان حمایت و پشتیبانی کنند و بسترهای لازم برای تبدیل اختراعات علمی را به محصول فراهم کنند./853/203/ب2

ارسال نظرات