۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۹۰۳۱
با حضور اندیشمندان و صاحب نظران؛

ابعاد سیاسی و حقوقی فاجعه منا در قم بررسی شد

همایش بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی فاجعه منا با حضور صاحب نظران و اندیشمندان، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این همایش که با هدف بررسی ابعاد سیاسی و حقوقی این فاجعه، مسئولیت دولت عربستان نسبت به فاجعه منا و نقش سیاست خارجی کشورهای اسلامی در پیگیری ابعاد فاجعه منا برگزار شد، صاحب نظرانی از سراسر کشور حضور یافته و به تشریح دیدگاه های خود در قالب کمیسیون های تخصصی پرداختند.

حجت الاسلام والسلمین لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوره علیمه قم و حجت الاسلام والمسلمین  احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این همایش به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، به عنوان سخنران ویژه مراسم افتتاحیه این مراسم به تببین پیگیری های صورت گرفته پیرامون فاجعه منا پرداخت.

رونمایی از نرم افزار و کتاب همایش

در بخش دیگری از این همایش، از کتاب «تحلیلی بر ابعاد سیاسی-‌ حقوقی فاجعه منا» رو نمایی شد.

این کتاب با بررسی محورهای همایش و انتشار برخی از مقالات ارائه شده، به تبیین ابعاد سیاسی و حقوقی فاجعه منا از دیدگاه صاحب نظران درحوزه های سیاست داخلی، سیاست بین الملل و رسانه های بین الملل پرداخته است.

هم چنین از نرم افزار این همایش نیز با نام«سنگواره» نیز رونمایی شد، این نرم افزار به بررسی تاریخ و عقاید سلفیه تکفیری با محوریت پاسخ به شبهات وهابیت می پردازد.

در بخش دیگری از این همایش، صاحب نظران در کمیته های تخصصی سیاسی و حقوقی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون ابعاد این فاجعه و راهکار های پیش رو در جهت پیگیری این ابعاد پرداختند.

آیین اختتامه این همایش یک روزه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

گفتنی است، با تجلیل از خانواده شهیدان رکن آبادی، قلی پور، مؤیدی قمی و قربان نیا و قرائت بیانیه، این همایش به کار خود پایان داد./872/پ202/ی

 

ارسال نظرات