۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۴۸۷۸۱
آيت الله نمازي:

حكام سعودي به جاي عذر خواهي در جايگاه مدعي ايستاده اند

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: حكام سعودي به جاي عذر خواهي و پشيماني و تعقيب قضايي مقصران مستقيم حادثه هولناك منا، با نهايت بي شرمي و وقاحت حتي از تشكيل هيات حقيقت ياب بين الملل اسلامي خودداري كرده و به جاي ايستادن در جايگاه متهم در جايگاه مدعي ايستاده اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي‌نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با تسليت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) به يكي از اصحاب خود سفارش مي‌كند اگر چنانچه همه اهالي شهر از تو بدگويي‌كنند ناراحت نشو و اگر همه اهالي شهر از تو تعريف كردند خوشحال نباش و از بدگويي ديگران فشارخون تو بالا نرود و از تعريف ديگران فشار خون تو پايين نرود واعتدال خود را حفظ كنيد.

وي با اشاره  به فرا رسيدن سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه در راهپيمايي برائت در سال 66 مكه معظمه توسط ماموران جنايتكار آل سعود، گفت: دوشنبه آينده 22 شهريور نيز مصادف با عيد سعيد قربان و سالروز شهادت مظلومانه جمع زيادي از حجاج و زائران ايران و ساير كشورهاي اسلامي  بيت الله الحرام و شهادت حدود 500 نفر از حجاج ايراني در حادثه منا سال گذشته ايام حج است كه مظلومانه به شهادت رسيدند.

آيت الله نمازي همچنين با اشاره به صدور پيام كوبنده رهبر معظم انقلاب به مناسبت حادثه جانسوز منا كه به امت هاي اسلامي و دولتهاي اسلامي و آل سعود خطاب كرد، عنوان كرد: جهان اسلام اعم از دولتها و ملتهاي مسلمان بايد حاكمان سعودي را بشناسند و واقعيت هتاك و بي امان و وابسته و مادي آنان را به درستي درك كنند و به دليل جناياتي كه درگستره جهان اسلام مرتكب شده اند، گريبان آنها را رها نكنند.

وي اضافه كرد: حكام سعودي كه امسال ‹‹صدعن سبيل الله والمسجد الحرام›› كرده و راه حجاج غيور و مومن ايراني را به خانه خدا را بسته اند گمراهاني روسياه هستند كه بقاي خود بر اريكه قدرت ظالمانه خود را در دفاع از مستكبران جهاني و هم پيماني با صهيونيست و آمريكا و تلاش براي برآوردن خواسته آنان مي‌دانند و در اين راه از هيچ جناياتي رويگردان نيستند.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: حكام سعودي به جاي عذر خواهي و پشيماني و تعقيب قضايي مقصران مستقيم حادثه هولناك منا، با نهايت بي شرمي و وقاحت حتي از تشكيل هيات حقيقت ياب بين الملل اسلامي خودداري كرده و به جاي ايستادن در جايگاه متهم در جايگاه مدعي ايستاده اند.

وي افزود: حاكمان بي دين و بي وجداني كه فاجعه بزرگ منا را پديد آورده و با نام خادمان حرمين، حريم حرم امن الهي شكستند و ميهمانان خداي رحمان را در منا و در روز عيد و قبل ازآن در مسجد الحرام قرباني كردند، اكنون از سياسي نشدن حج دم مي زنند و ديگران را به گناهان بزرگي خود مرتكب شده اند و يا تصويب كرده اند متهم مي كنند.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آيت الله مدني نماينده امام در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريزدر سال 60 توسط منافقين، گفت: شهيد مدني شايد براي خيلي از افراد شناخته شده نباشد.

وي افزود: شهيد مدني فقيهي مجاهد، غيور، بي ريا، بي‌هوا، استاد اخلاق و مورد توجه و عنايت ويژه امام راحل بود كه در بحران خطرناك تبريزكه قصد تجزيه استان تبريز را  از نقشه جغرافيايي ايران داشتند و براي اشغال مركز صدا و سيماي تبريز برنامه داشتند، شهيد مدني كفن پوشيد و با كفن به خيابان آمد و به سمت مركز صدا و سيما حركت كرد و جوانان غيور تبريز به تبعيت از شهيد مدني كفن پوشيدند و در خيابانها با افرادي كه قصد تصرف صدا و سيماي مركز تبريز را داشتند به مقابله پرداختند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه امام خميني(ره) در شهادت آيت الله مدني پيام عجيبي را صادر كرد، گفت: امام راحل مي فرمايد، اين شهيد بزرگوار به تبع جد بزرگوار خود اميرمومنان(ع) كه در محراب مسجد كوفه به شهادت رسيد، آيت الله مدني نيز مانند جد خود در محراب نماز به دست منافقين به شهادت رسيد.

وي در ادامه با اشاره با فرا رسيدم نهم ذي الحجه الحرام روز عرفه، ابراز داشت: روز عرفه و روز دعا و مناجات با معبود خداي يكتا است و روز شهادت سفير امام حسين(ع) مسلم ابن عقيل و روز عيد قربان و يكي از شبهايي است كه احياي آن مستحب و توصيه شده است و دربهاي آسمان بر روي اهل زمين و عبادت كنندگان باز مي‌شود واين روز غسل و زيارت امام حسين(ع) وارد شده است./1307/پ201/ج

ارسال نظرات