۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۴۸۴۸۰
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

هدف امام جماعت‌ برای حضور در مسجد انگیزه‌های مادی نباشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امام جماعت باید قرآن و اهل بیت(ع) را امام خود قرار دهد گفت: انگیزه‌های مادی، نباید هدف امام جماعت‌ برای حضور در مسجد باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین چهارشنبه شب در دیدار ائمه جماعت شهرهای محمدیه و اقبالیه قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد با اشاره به تحقق اهداف ائمه جماعات در مساجد، اظهار کرد: اگر ده‌ها بخش‌نامه در حوزه مساجد صادر شود، اما تکویناً، استعداداً و اخلاصاً آمادگی لازم در امام جماعت‌ها وجود نداشته باشد، اهداف مورد نظر در مساجد محقق نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: یک امام جماعت باید فنون متنوعی را با بصیرت، تجربه، توسل، مطالعه و استفاده از منابع دینی، آیات و روایات و تجارب بزرگان در خودش جمع کند، و به هر اندازه که در این زمینه مجمع فضایل شد، به همان اندازه می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.

امام جماعت باید قرآن و اهل بیت را امام خود قرار دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه یک امام جماعت باید قرآن و اهل بیت(ع) را امام خود قرار دهد خاطرنشان کرد: زیرا رسول اکرم(ص) بر این مهم تأکید کرده و می‌فرمایند هر کس قرآن را امام و پیشوای خود قرار دهد، قرآن او را به سوی بهشت هدایت می‌کند.

امام‌جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکنه مردم به دنبال بهشت هستند و یکی از دلایل این‌که به دنبال روحانیون حرکت می‌کنند، دست‌یابی به این هدف است ابراز کرد: تحقق اهداف مساجد، نیازمند آمادگی‌های گسترده و متنوع امام جماعت‌ها در حوزه‌های مختلف است بنابراین روحانیانی می‌توانند مردم را در رسیدن به این هدف یاری برسانند که خودشان هم در مسیر آن قرار گرفته باشند.

انگیزه‌های مادی، نباید هدف امام جماعت‌ برای حضور در مساجد باشد

وی با تأکید بر این‌که نباید امام جماعت ابزار قرار گیرد تصریح کرد: نباید انگیزه‌های مادی، هدف امام جماعت‌ها برای حضور در مساجد باشد و اگر این موضوع هدف قرار گیرد، اهداف دین محقق نخواهد شد اما اگر اهداف دینی انگیزه قرار گیرد، همه مشکلات برطرف خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: تأمین رزق، وظیفه ما نیست زیرا خداوند خود را مکلف به تأمین رزق انسان کرده است.

ائمه جماعت به حوزه فضای مجازی توجه جدی داشته باشند

حجت‌الاسلام‌ عباس اوتارخانی، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در صحبت‎های اخیر خود درباره وظایف روحانیت فرمایشاتی داشتند که توجه جدی به فضای مجازی و افزایش مهارت در این حوزه، از مهمترین آنها بود.

وی در ادامه با اشاره ضرورت ورود ائمه جماعات در فضاهای مجازی تصریح کرد: امروز روحانیون و ائمه جماعات افزون بر فضای تبلیغ سنتی، لازم است در فضای جدیدی از جمله فضای مجازی ورود پیدا کنند و به این تکلیف خطیر هم توجه جدی داشته باشند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین خاطرنشان کرد: بیشتر جوانانی که برای شرکت در نمازها در مساجد حضور می‌یابند، در فضاهای مجازی وجود دارند و اگر برنامه جدی در این حوزه نداشته باشیم، جوانان دچار آسیب خواهند شد.

بروز رسانی ائمه جماعت از محورهای جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد است

حجت‌الاسلام اوتارخانی تاکید کرد: یکی از محورهای جدی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در امر آموزش، بروز رسانی ائمه جماعت، به ویژه در عرصه‌های فضای مجازی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که روحانیونی که در عرصه‌های نوین ورود و اطلاعی ندارند، در میان عامه مردم محکوم به بی‌سوادی هستند و اگر این عرصه را خالی کنیم عده‌ای که اشراف به مسائل دینی ندارند، جای ائمه جماعت را پر خواهند کرد.

حجت‌الاسلام اوتارخانی ابراز کرد: تخصص در مدیریت مسجد یک بحث جدی است و باید برای رسیدن به این جایگاه دوره های مورد نظر برگزار شود.

وی در پایان گفت: عدم التزام به برگزاری نمازهای سه وقت، یکی از مشکلات امروز در این حوزه است و ضروری است نمازهای سه‌گانه در مساجد با جدیت برگزار شود./202/873/ب1

ارسال نظرات