۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۸۳۱۰
آیت الله طبرسی:

مسأله بی‌حجابی در کشور سیاسی شده است/ چند الگویی و چند صدایی در حوزه فرهنگی آسیب زا است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این‌که مسأله بی‌حجابی در کشور سیاسی شده است، گفت: به‌دلیل سخت شدن ازدواج، بیکاری و افزایش طلاق شاهد بی‌بند و باری در جامعه هستیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از بانوان استان با اشاره به این که عفاف و حجاب در گذشته به برکت مسجد، حسینیه‌ها و بیانات و تبلیغ روحانیت در جامعه ترویج پیدا می‌کرد، افزود: بعد از انقلاب کارکردهای فرهنگی، سنتی و صنعتی شد با توجه به پایبندی جامعه به سنت پایبند هستیم مسؤولان باید در بخش صنعتی عملکرد خوبی را در جامعه ارائه دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که بدحجابی یک فرهنگ شوم استعماری است که به بهانه آزادی زنان زمینه فساد و بی بندوباری را فراهم می کند، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها به منظور جلوگیری از گسترش این فرهنگ ضد دینی درجامعه استفاده کرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه بی فرهنگی و برهنگی به یک فرهنگ تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید با تأسف گفت که مسؤولان ما نیز عزمی جدی برای مقابله با بدحجابی و بی فرهنگی ندارند.

وی با تأکید براین که حجاب اسلامی زمینه تقویت جایگاه زن را فراهم کرده است، گفت: بی حجابی و بی عفتی موجب تنزل جایگاه وجودی زن می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران از بدحجابی و بی حجابی به عنوان یک فرهنگ و پدیده شوم و شیطانی یاد کرد که از سوی دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ترویج می شود و ادامه داد: بانوان جامعه اسلامی باید در عرصه عفاف و حجاب تنها حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

وی حفظ حجاب، اخلاق حسنه و ادامه مسیر آن حضرت را برای انسانها بهترین عشق به حضرت زهرا(س) دانست و تأکید کرد: هر چه انسان به سمت و سوی ائمه اطهار(ع) با علاقه بیشتر گرایش پیدا کند در همه مراحل زندگی اثرپذیری دارد و به تکامل معنوی بیشتری نزدیک می شود و در آن صورت قرب الی الله نصیب او می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بدحجابی را مشکلی مهم در جامعه اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه ورود مدهای غربی هر روز بر این مشکل می افزاید، تصریح کرد: جامعه ما در چنین شرایطی نیازمند ارائه الگویی فاطمی در عرصه عفاف و حجاب است.

آیت الله طبرسی ترویج فرهنگ فاطمی را مهم ترین راه حل معضل اجتماعی بی حجابی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید به سوی ارائه الگویی مناسب و برگرفته از اندیشه های فاطمی در جامعه باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه های روتین و روزمره در این عرصه باید خود داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم گذشت سه دهه از عمر این انقلاب بزرگ هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاست گذاری و برنامه ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.

امام جمعه ساری اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را نیازمند یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی دانست و تأکید کرد: باید فعالیت های پژوهشی در این حوزه دنبال شود و در ادامه با توجه به نتایج و بررسی های صورت گرفته به اقدامات اجرایی بپردازیم.

آیت الله طبرسی اقدامات تشویقی در عرصه حجاب را تأثیرگذار دانست و بیان داشت: دستگاه های اجرایی و به ویژه مدارس و دانشگاه ها باید از این طرح برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه بهره گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بد حجابی را عامل مهم انحراف در جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج بی بندو باری و فساد در جامعه اسلامی به طور حتم سلامت اجتماعی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

امام جمعه مرکز مازندران رونق شبکه‌های اجتماعی مجازی در جامعه را عامل ترویج بی‌بند و باری در کشور دانست و ادامه داد: وظیفه اصلی روحانیان و مسؤولان فرهنگی باید در بحث صیانت از عفاف و حجاب و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت موثری داشته باشند.

وی وحدت‌ رویه در ارائه سبک واحد برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی متولیان امر را مورد تأکید قرار داد و افزود: وقتی معضلات اجتماعی در کشور رسوخ کرده، لازم است همه مسؤولان فرهنگی در ارائه سبک واحد وارد میدان شوند و از چند الگویی و چند صدایی دوری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این‌که مسؤولان دولتی به ویژه وزرا باید نقشه راه بهتری را برای فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با فرهنگ غرب در کشور داشته باشند، خاطرنشان کرد: لازم است مسؤولان ارشد کشور برای اجرای کارهای فرهنگی برنامه‌ریزی دقیق و اعتبار مناسبی اختصاص دهند.

وی به فرهنگ‌های وارداتی و اثرگذاری آن به فرهنگ مازندران اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر آمارهایی آمده است که فرهنگ‌های مختلف به واسطه سفرهای تابستانی در مازندران رسوخ کره است که باید جامعه را از بی‌بند و باری، فساد، طلاق و غیره مصونیت بخشیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه مسأله بی‌حجابی در کشور سیاسی شده است، اظهار داشت: به‌ دلیل سخت شدن ازدواج، بیکاری و افزایش طلاق  شاهد بی‌بند و باری در جامعه هستیم.

امام جمعه ساری با تأکید براینکه لازم است مطابق مشکلات و فرهنگ روز جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته شود، خاطرنشان کرد: زندگی غربی از ابتدا خانواده‌ها سرد و نسبت به هم بیگانه بودند اما این خطر جامعه ما را هم تهدید کرده است و اعضای خانواده با گوشی‌های تلفن خود انس گرفته‌ و از هم دور شده‌اند.

وی با تأکید براینکه برای نجات جان جامعه اسلامی باید فرهنگ ناب احیا شود، تصریح کرد: با ایجاد آیین‌نامه جدید، همدلی و همراهی همه مسؤولان می‌تواند کاری اثرگذار در کاهش مشکلات اجتماعی در جامعه انجام داد./950/202/ب2

ارسال نظرات