۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۴۸۳۰۲
با سخنراني وزير دفاع؛

دومين سالگرد حجت الاسلام والمسلمین جباری در بهشهر برگزار می شود

دومين سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماينده مردم مازندران در خبرگان رهبري و امام جمعه بهشهر با سخنرانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بهشهر برگزار مي شود.
امام جمعه فقید بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، دومين سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماينده مردم مازندران در خبرگان رهبري و امام جمعه بهشهر و همچنین دهمين يادواره سرداران و 800 شهيد شهرستان بهشهر و شهداي مدافع حرم، با حضور و سخنرانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بهشهر برگزار مي شود.

براساس اين گزارش، اين يادواره در دو روز پنج شنبه و جمعه برگزار خواهد شد که در روز نخست این برنامه سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخنرانی و حاج مهدي مختاري در مصلای بزرگ نماز جمعه بهشهر مداحی خواهد کرد.

این گزارش می افزاید؛ همچنین در دومین روز این ویژه برنامه که در روز جمعه نوزدهم شهریور در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار خواهد شد، حجت الاسلام كاظمي از اساتيد حوزه و دانشگاه سخنرانی و سيد رضا نريماني مداحی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی به ویژه علما، روحانیان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

ستاد این مراسم در اطلاعیه خود از مردم ولایتمدار و عالم دوست مازندران خواست تا با حضور باصلابت و باشکوه خود در این مراسم در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز حفظ ارزش های ناب نظام مقدس اسلامی گامی بلند بردارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در بهشهر، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری از علمای برجسته استان مازندران، امام جمعه بهشهر و نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری هشتم فروردین 1317 در روستای متکازین از توابع شهرستان بهشهر در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد جبّاری که خود در کسوت روحانیت بود از کودکی به تعلیم فرزندش همت گمارد به طوری که وی در 12 سالگی سطح مقدماتی علوم اسلامی را آموخته و آماده کسب معارف بالاتر شد. پس از آن به حوزه علمیه کوهستان بار سفر بست و نزد علمایی چون آیت‌الله کوهستانی، حجج اسلام سمچولی و سید زکریا حسینی متکازینی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جباری در زمان طاغوت و طول هشت سال دفاع مقدس نیز حضوری فعال داشت. از نیمه سال 1341 تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی در معیت علمای وارسته مازندرانی چون شهید مجاهد آیت‌الله هاشمی نژاد، آیت‌الله جوادی آملی، مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی و مرحوم آیت‌الله هادی روحانی به مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت. وی همچنین در سال‌های قبل و بعد از انقلاب همواره برای تبلیغ به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد، گرگان، سمنان، دامغان، فومن، اراک، خوانسار، آمل، فریدونکنار، محمودآباد، توابع قم رفت و در روشنگری مردم نسبت به مسائل روز جامعه نقش مؤثری داشت.

ساخت مدارس، مساجد و اماکن مذهبی متعدد، پیگیری جدی برای ساختن بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهدای بهشهر، ایجاد دانشگاه علم و فناوری مازندران، تداوم و بقاء دانشگاه پیام نور، ایجاد درمانگاه و خانه‌های بهداشت و از همه مهم‌تر ساخت مسجد جامع و مصلای بزرگ شهرستان بهشهراشاره کرد؛ وی سرانجام در دهم شهریور ماه سال 93 و پس از اقامه نماز صبح به ملکوت اعلی پیوست/1317/203/ب2

ارسال نظرات