۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۲۶۴
در همایش "سوره‌های سرخ منا" عنوان شد؛

برپایی 30 برنامه همزمان با سالگرد گرامیداشت شهدای قرآنی منا

رییس دارالقرآن بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در فاجعه منا جامعه قرآنی بیشترین آسیب را دید، گفت: همواره باید نام و یاد شهدای فاجعه منا را زنده نگه داریم و درصدد احقاق حقوق آنان باشیم.
رحیم قربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم قربانی رییس دارالقرآن بسیج مستضعفین بعدازظهر امروز در همایش سوره‌های سرخ که در سازمان حج و زیارت برگزار شد با اشاره به وجود گذشته یک سال هنوز جامعه قرآنی نتوانسته این غم سنگین را فراموش کند، اظهار داشت: در طول این یک سال در محافل قرآنی و مسابقات همیشه یاد و خاطره این عزیزان بوده و هدف از برگزاری این برنامه‌ها برای تسکین درد خانواده‌های این عزیزان است.

وی ادامه داد: در اصل این شهدای قرآنی منا هستند که به درجه عالی فیض رسیده‌اند و ما باید در چنین همایش‌هایی حضور پیدا کنیم تا راه حق این شهدا را دنبال کنیم و بفهمیم که دشمنان ما چه کسانی هستند، ستاد قرآنی کشور نیز از همان ابتدا واقعه تلخ با وجود اساتید مختلف حضور داشتند و بنابر سخن رهبری که گفتند ما باید به احقاق حقوق عزیزان منا بپردازیم نیز مبادرت ورزیدیم و سعی کردیم تا در سطح  جهانی این موضوع مطرح کنیم.

قربانی با بیان اینکه هرچه فعالیت کنیم جای خالی شهدای منا را نمی‌توانیم پر کنیم تصریح کرد: در طول نخستین سالگرد این فاجعه 30 فعالیت قرآنی انجام شده است، خواسته اصلی ما به طور کلی احقاق حقوق خانواده‌های شهدا منا است زیرا زنده نگه داشتن این یاد لازم است.

رییس دارالقرآن بسیج مستضعفین با بیان اینکه یک ویژه‌نامه‌ای برای منا منتشر شده است، گفت: در این ویژه‌نامه به شخصیت هفت شهید قرآنی پرداخته می‌شود، همچنین هفت مستند ۲۰ دقیقه‌ای از زندگی‌نامه این عزیزان آماده شده که از امشب در مراسم نخستین سالگرد آن‌ها پخش می‌شود و همچنین قرار است روزانه از شبکه قرآن و شبکه سه سیما پخش شود.

وی افزود: دو نماهنگ از شهدای قرآنی منا تهیه شده است و همچنین صعود جامعه قرآنی را به قله‌های مرتفع داریم، از دیگر برنامه‌های ما تشکیل محافل انس با قرآن به نام شهدای قرآنی منا است و کرسی‌های تلاوتی در فضای مجازی در نظر گرفته‌ایم که همگان بتوانند در این مراسم حضور داشته باشند.

قربانی در پایان گفت: امیدواریم برگزاری این مراسم و همایش‌ها مقدمه‌ای باشد برای احقاق حق شهیدان جامعه قرآنی فاجعه منا، فاجعه‌ای که هیچگاه نباید فراموش شود./202/816/ب1

ارسال نظرات