۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۴۸۱۹۴
معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول خبر داد؛

تلاش برای گنجاندن یک ساعت پژوهشی در برنامه های آموزشی

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول گفت: با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی از صبح تا ظهر امکان اجرا و پیش بردن برنامه های پژوهشی مقدور نیست و تلاش می کنیم تا یک ساعت پژوهشی را در میان برنامه های آموزشی جای دهیم.
حوزه علمیه

حجت الاسلام غلامحسین خسروی فر، معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در این مدرسه از اول شهریورماه خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید این معاونت فراخوان و اطلاعیه هایی برای ارائه مقاله به صورت تکلیف پژوهشی را به اطلاع طلاب رساند که در فضای مجازی نیز اطلاع رسانی کافی در این زمینه صورت گرفت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 5 نمره هر درس به فعالیت های پژوهشی اختصاص دارد، عنوان کرد: در این زمینه هر کدام از طلاب پایه های اول تا سوم در زمینه عقاید، چهارم تا ششم در زمینه فقه، هفتم تا دهم مکاسب و خیارات، حداقل یک مقاله ارائه دهند و برای هر کدام از پایه های تحصیلی استادی تعیین تا به عنوان مشاور تحصیلی ـ پژوهشی به طلاب در زمینه تهیه مقالات کمک کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه استاد مشاور منابع مورد نیاز برای هر تحقیق را در اختیار طلاب قرار خواهد داد، افزود: برگزاری کارگاه های مقاله نویسی و شیوه ارائه مقاله نویسی از برنامه های مدنظر برای سال تحصیلی جدید است و در این باره از سوی هر طلبه باید یک مقاله در هر ترم تحصیلی ارائه شود و از آنجا که این معاونت در سال گذشته به عنوان برترین در استان دست یافت، برنامه های ویژه ای برای ارتقای کیفیت پژوهش در نظرگرفته است.

حجت الاسلام خسروی گفت: گنجاندن یک ساعت پژوهشی در میان برنامه های آموزشی و راه اندازی بانک اطلاعاتی برای دریافت مقالات مرتبط با جشنواره علامه حلی از دیگر برنامه های این معاونت برای سال تحصیلی جدید خواهد بود و تلاش داریم در این راستا مقاله ها را با توجه به شرایط و ضوابط مدرسه ارتقا دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی از صبح تا ظهر امکان اجرا و پیش بردن برنامه های پژوهشی مقدور نیست و انتظار ما توجه به کیفیت به جای کمیت و در نظر گرفتن زمان معین برای پیش بردن برنامه های پژوهشی است./302/9456/ب1

ارسال نظرات