۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۴۸۱۵۶

دیدار خانواده‌های شهدای منای استان فارس با رهبر معظم انقلاب

تعداد 130 نفر از بازماندگان شهدای فاجعه منای استان فارس در قالب دو کاروان برای دیدار با رهبر معظم انقلاب سه‌شنبه راهی تهران شدند.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در حاشیه اعزام این کاروان‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: این تعداد خانواده‌های اعزامی فردا چهارشنبه همراه با دیگر بازماندگان شهدای فاجعه منا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

سید علی محمدی افزود: ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهدای منا در فارس از شنبه سیزدهم تا بیست و دوم شهریور جاری برای پاسداشت یاد و خاطره این شهدا و مرور جنایت آل سعود در این ارتباط 300برنامه فرهنگی و مذهبی را تدارک دیده است.

وی گفت: از آنجا که دیدار با رهبر معظم انقلاب از جمله مطالبات بازماندگان شهدای منا بود با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت خانواده‌های شهدای منا 17 شهریورماه با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند و از این رو با تمهیدات لازم اندیشیده شده امروز اعزام این خانواده انجام شده است.

نخستین یادواره شهدای حادثه منا و شهدای سقوط جرثقیل در مکه از اول ذی‌الحجه در سراسر کشور برگزار می‌شود و در این زمینه هفت کمیته برای برگزاری این رویداد در کشور تشکیل شده است.

در فاجعه منا و سقوط جرثقیل که دوم مهر 1394 رخ داد 477 نفر از زائران کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که 49زائر آن از استان فارس بودند./203/919/ب1

ارسال نظرات