۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۴۸۰۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

نقش حوزه های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ ازدواج آسان غیرقابل انکار است

استاد حوزه و دانشگاه حرکت در راستای دستورات اسلام را یکی از بهترین راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه دانست و گفت: باید در رابطه با ازدواج آسان و نگاه اسلام به ازدواج جوانان گفتمان سازی صورت گیرد و در این میان نقش حوزه های علمیه به ویژه طلاب خواهر غیرقابل انکار است.
شریفی، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، زهرا شریفی، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور مسائل خانواده و ازدواج، عصر امروز در کارگاه آموزشی ازدواج ویژه طلاب خواهر شهرستان شهرکرد، گفت: متأسفانه امروز به دلیل عدم آگاهی در هر زمینه ما دچار یکسری آسیب ها و مشکلات شده ایم و مقوله ازدواج هم مستثنا از این قضیه نیست؛ چه بسا ازدواجهایی که صورت می گیرد و در اثر عدم آگاهی و بینش و بصیرت منجر به طلاق می شود.

وی با اشاره به ایام سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، تصریح کرد: به یقین حرکت در مسیر ازدواج های آسان، ساده و سالم مهمترین خواست حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان(ع) است که باید در این مسیر قدم بگذاریم چرا که سعادت واقعی تنها با تبعیت از رفتار و منش اهل بیت(ع) محقق می شود.

شریفی با بیان اینکه جامعه امروز ما متأسفانه با طلاق های محضری و طلاق های عاطفی که ویرانگر هستند در حال مواجهه است، گفت: این گونه طلاق ها سبب از بین بردن اصل و اصالت خانواده ها و فرزندان شده و مشکلاتی از قبیل بزهکاری، مشکلات اخلاقی و مشکلات جنسی با خود به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اگر طبق آیات و روایات پیش برویم و فرهنگ دینی خود را داشته باشیم هیچ گاه دچار مشکل نخواهیم شد، خاطرنشان کرد: تنها مشکل امروز ما آن فرهنگ های غلطی است که خودمان به دست خودمان ساخته ایم که باید طلاب در زمینه رفع این فرهنگهای غلط و سنتهای خرافی وارد میدان عمل شوند و سیره و رفتار ائمه(ع) را ترویج دهند و این از ضرورتها است.

مدرس حوزه علمیه با ابراز نگرانی نسبت به ازدواجهای پر هزینه و پر خرج، افزود: خرج های بیهوده، جهیزیه های گران، مهریه های سنگین، خریدهای بیجا، چشم و هم چشمی ها، توقعات زیاد و هزاران موارد دیگر مانع از این شده است که جوان ما بتواند یک ازدواج ساده داشته باشد.

شریفی با تأکید بر اینکه تا زمانی که نتوانیم این راههای صعب العبور و فرهنگهای غلط را که اصلا اساس دینی ندارند کنار بزنیم، حقیقتا نخواهیم نتوانست به طور کامل در مقوله ازدواج موفق باشیم، ابراز کرد: به یقین نقش طلاب خواهر و حوزه های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و آگاه سازی در بین جوانان غیرقابل انکار است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر خانواده قرار گیرد.

مشاور مسائل خانواده و ازدواج، حرکت در راستای دستورات اسلام را یکی از بهترین راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه دانست و تصریح کرد: باید در رابطه با ازدواج آسان و نگاه اسلام به ازدواج جوانان گفتمان سازی صورت گیرد و در این میان نقش حوزه های علمیه به ویژه طلاب خواهر غیرقابل انکار است.

این مقام مسؤول در پایان تبلیغ چهره به چهره را بسیار مفید دانست و تصریح کرد: به یقین اگر توانستیم جوانان را متقاعد سازیم و راه و روش ازدواج آسان را به آن ها نشان دهیم، دیگر کسی به سمت ازدواج های تشریفاتی و پرهزینه نمی‌ رود./9457/202/ب2

ارسال نظرات