۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۳۴۰
امام جمعه فاروج:

وهابیت و آل سعود مروج اسلام آمریکایی هستند

امام جمعه فاروج با محکوم کردن ممانعت رژیم آل سعود از حضور زائران ایرانی در مراسم حج امسال، گفت: وهابیت و آل سعود با سرسپردگی به استکبار مروج اسلام آمریکایی شده‌اند.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته حج و فرارسیدن سالگرد شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه به دستور آمریکا و به دست آل سعود، اظهار کرد: به شهادت رساندن حجاج در مکه مکرمه در سال ۶۶ و ممانعت از حج امسال از سوی آل سعود نقشه دشمنان اسلام بود که با عاملیت این رژیم سرسپرده اجرا شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام و استکبار از اقدام علیه حج جلوگیری از برگزاری مراسم برائت از مشرکان است، اضافه کرد: اعلان برائت از مشرکان که از ارکان توحیدی و واجبات سیاسی حج است، برای دشمنان اسلام بسیار گران تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر ضرورت برائت از مشرکان در حج و غیر حج، خاطرنشان کرد: باید امسال با وجود ممانعت آل سعود از حضور زائران ایرانی در مراسم حج، مراسم برائت از مشرکان همزمان با موعد آن در مکه مکرمه در همه شهرهای ایران برگزار شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج با بیان اینکه قضیه کشته ‏شدن نیست بلکه قضیه هتک احترام زائران خانه خدا است، اظهار کرد: آل سعود در حج سال 66 وحشیانه‌ترین جنایت تاریخ اسلام را در حق مسلمانان و زائران خانه امن الهی مرتکب شدند اما متنبه نشده و باز هم جنایتهای خود را ادامه دادند.

وی با محکوم کردن ممانعت رژیم آل سعود از حضور زائران ایرانی در مراسم حج امسال، افزود: وهابیت و آل سعود با سرسپردگی به استکبار مروج اسلام آمریکایی شده‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام قلیزاده حادثه خونین منا و ده‌ها واقعه دیگر که منجر به شهادت صدها حاجی شده است، نشان از بی‌کفایتی و بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج دارد؛ از این‌ رو باید کشورهای اسلامی برای برگزاری حج چاره‌ اساسی بیندیشند.

وی با اشاره به اقدامات جدید رژیم آل سعود در زمینهٔ برگزاری مراسم حج، افزود: زدن دستبند الکترونیک به دست حاجیان نقشه شیطان بزرگ و صهیونیستها است تا بتوانند قدرت متمرکز امت اسلام در برائت از مشرکان را کنترل کرده و با آن برخورد کنند.

حجت‌الاسلام قلیزاده تصریح کرد: این خفتی وصف‌ناپذیر بوده و ضروری است کشورهای اسلامی و ملتهای مسلمان علیه آن اقدام کنند تا دایره بدعتهای آل سعود از این هم فراتر نرود.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در واقعه کشتار حجاج به دست آل سعود در سال 1360، ادامه داد: امام خمینی(ره) در آن زمان فرمود: از هتک حرمت کعبه در جمعه خونین مکه نمی‌توانیم بگذریم؛ اگر ما از مسأله قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند، بگذریم، نمی‌توانیم از مسأله حجاز بگذریم.

حجت‌الاسلام قلیزاده با قرائت آیه «وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَیْهِ سَبِیلًا»، اضافه کرد: بر این اساس دولتها شرایط استطاعت را برای ملت خودشان مشخص می‌کنند نه حکام جائر آل سعود، به همین دلیل باید دولتهای اسلامی برای برگزاری حج نقش فعال‌تری داشته باشند.

امام جمعه فاروج همچنین از مسؤولان کشور هم خواست تا برای سال آینده پیگیر موضوع حج بوده و در صورت تعهد عربستان به رعایت موازین مورد نظر، برای اعزام زائران ایرانی به حج آتی اقدام کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات