۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۷۳۳۰
مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن:

امام راحل با اخلاصش قلوب مردم را فتح کرد

حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه انسان باید همه افعال خود را تنها و تنها برای رضای الهی انجام دهد، گفت: امام راحل اگر فاتح قلوب شد به دلیل اخلاصی بود که در افعالش تجلی یافته بود.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع)، شامگاه پنجشنبه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تسلیت به مناسبت شهادت جانگداز امام جواد(ع)، گفت: تعلیم و آموزش روابط اجتماعی انسانها، از مهم‌ترین رسالت ائمه معصومین(ع) بود.

وی افزود: انسانها در سایه این تعالیم می‌توانند احکام الهی را اجرا و این حقیقت را در وجود خود عینیت ببخشند.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه دین سبب رفع گرفتاریهای انسان می‌شود، بیان داشت: اگر حوادث اجتماعی بشر بر اساس دین تنظیم و حدود انسانها به درستی تعریف شود همه گرفتاریهای بشر که در طول تاریخ با آن دست و پنجه نرم کرده است برطرف می‌شود.

حجت الاسلام سید علم الهدی قانع نبودن را از مهمترین عوامل گرفتاری بشر بیان کرد و گفت: گرفتاری بشر مرهون تهدیدها و تجاوزات انسانهایی است که به حقوق خود قانع نبودند و نیستند به همین سبب به حقوق دیگران تعدی می‌کنند و این بزرگترین عامل اتفاقات و جنایات به وجود آمده در طول تاریخ است.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: امام جواد(ع) فرمودند: «اگر بناست یک جامعه، جامعه دینی باشد و مدیریت جامعه بر اساس اصول دین تنظیم شود، یک دستورالعمل حقیقی و اجرایی برای انسانها لازم است تا در سایه آن بتوانند به بالاترین مدل و الگوی زندگی دست پیدا کنند»

وی با بیان اینکه رعایت انصاف در زندگی سبب حاکمیت انسان بر قلوب دیگران و تنظیم روابط اجتماعی مردم می‌شود، تصریح کرد: انصاف یعنی اینکه فرد به حق و حقوق خود قانع باشد و حتی در برخی مواقع از حقوق خود چشم پوشی کند و این ایثار و از خودگذشتگی از توصیه‌های اسلام است.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) همدردی با مردم را از دیگر امور تنظیم روابط اجتماعی مردم برشمرد و گفت: انسان باید با گرفتاریها و مصیبتهای مردم همدردی کرده و با مشکلات آنان زندگی کند و گره گشای مشکلات دیگران باشد.

حجت الاسلام علم الهدی با تأکید بر اینکه انسان باید همه افعال خود را تنها و تنها برای رضای الهی انجام دهد، خاطرنشان کرد: امام راحل اگر فاتح قلوب شد به دلیل اخلاصی بود که در افعالش تجلی یافته بود./813/202/ب2

 

ارسال نظرات