۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۴۴۷۱۵۰
صفار هرندی:

دولتمردان پاسخگوی وعده های برجامی باشند/ برخی از تریبون های رسمی نظام منافقین را حمایت می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار مطالبه مردم از وعده های داده شده در خصوص برجام شد و گفت: دولتمردان بايد پاسخگوي وعده هاي خود از برجام باشند نه اينكه اين روزها بزرگترين دستاورد برجام را تعامل با دنيا عنوان کنند.
محمد حسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي محمد حسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بابل، محمد حسين صفارهرندی، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام شامگاه چهارشنبه در همايش بصيران انقلابی شهرستان بابل در مسجد امام علي(ع) اين شهر با اشاره به آشنايي خود با شهيد رجايي، گفت: شهيد رجايي مديري توانمند، مخلص، انقلابي بود كه امروز بايد اين سيره مديريتي مورد توجه مديران جامعه قرار بگيرد.

وي با اشاره به اينكه به اعتقاد شهيد رجايي آرا در نظام اسلامي به پشتوانه ولايت فقيه اعتبار پيدا مي كند، خاطرنشان كرد: برخي مانند بني صدر به عقبه راي خود در مقابل ولايت ايستادند اما نمي دانند كه در نظام اسلامي اين آرا به اعتبار ولايت فقيه و براي نظام جمهوري اسلامي از سوي مردم به اين كانديدا داده شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم با اشاره به اينكه آراي انتخابات در جمهوري اسلامي داراي اعتبار ذاتي نيست، افزود: بني صدر فكر مي كرد كه عقبه آراي مردم به او اعتباري ذاتي بخشيده است و لذا در مقابل امام راحل و ولايت فقيه تعدي كرد.

وي تصريح كرد: همدست شدن بني صدر با منافقين و فرقه رجوي باعث ايستادن در مقابل انقلاب اسلامي شد كه امام راحل با عزل وي از فرماندهي كل قوا، عملا اعتبار او را در نظام جمهوري اسلامي پايان داد.

عزت و ماندگاري شهيد رجايي به واسطه تبعيت كامل او از ولايت فقيه و امام راحل بود

صفار هرندي به تبیین تفاوت نوع نگاه شهيد رجايي با بني صدر پرداخت و اظهار داشت: شهيد رجايي با درك درست از جايگاه ولايت فقيه در نظام اسلامي، آراي خود در انتخابات را در چهارچوب ولايت فقيه و نظام اسلامي محاسبه مي کرد، عزت و ماندگاري شهيد رجايي به واسطه تبعيت كامل او از ولايت فقيه و امام راحل بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه شهيد رجايي هيچگاه مسؤوليت در نظام اسلامي را طعمه اي براي مسائل دنيايي نمي ديد، گفت: در زماني كه شهيد رجايي و وزراي كابينه او از بخشی از حقوق دريافتي خود براي انقلاب، چشم پوشي كردند، امروز شاهديم كه برخي از مديران اين دولت، حقوقي بالاتر از حقوق هاي نجومي براي خود مطالبه مي كنند، حقوقهاي نجومي و دريافت هاي نامتعارف جفا در حق ملت و تجاوز به حقوق عمومي بود.

صفار هرندي به مسامحه دولت يازدهم در اجراي دستور صريح مقام معظم رهبري در خصوص برخورد با مديران متخلف در فيش هاي حقوقي نجومي، تصريح كرد: جامعه امروز بايد در موضوع برخورد با مديران متخلف و فيش هاي حقوقي نامتعارف از دولت يازدهم مطالبه گر باشد و گريبان آنها را رها نكند.

وي با بيان اينكه نگاه شهيد رجايي در حوزه مسؤوليت در نظام اسلامي در اين دوره معارض پيدا كرده است، گفت: تعريف شهيد رجايي از مسائل سياسي و اجتماعي و حوزه مديريت در نظام اسلامي، يك تعريف خردورزانه همراه با تعبد بود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: عقل گرايي در نگاه اسلام، انسان را به خدا مي رساند و همه چيز عالم در دايره الهي تعريف مي شود و شهيد رجايي يك عقل گراي متعبد در مقابل علم گراي ليبرال مانند بني صدر بود.

وي با اشاره به اينكه ترويج و اشاعه فضايل اخلاقي و الهي وظيفه حاكمان در نظام اسلامي است، اظهار داشت: حكومت اسلامي وظيفه هدايت مردم به سمت فضايل اخلاقي و الهي بر عهده دارد و خدمت عبادت محسوب مي شود.

 

برجام آمريكا را نسبت به نظام اسلامي وقيح تر كرد/ دولتمردان بايد پاسخگوي وعده هاي خود از برجام باشند

صفار هرندي با تاكيد بر اينكه برخي پذيرفتن كدخدايي آمريكا را عين عقلانيت تعريف مي كنند، خاطرنشان كرد: مذاكره با آمريكا در موضوع هسته اي علي رغم گذشتن بيش از هفت ماه از اجراي برجام، هيچ دستاوردي نداشته است بلكه آمريكا را در مسائل ديگر نسبت به نظام اسلامي وقيح تر کرد.

وي افزود: آمريكا با وسوسه هاي شيطاني خود وعده رونق اقتصادي و گشايش هاي خيالي پس از اجراي برجام را به مذاكره كنندگان هسته اي وعده مي داد و آنها عينا آن را تحويل مردم ما مي دادند.

وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي با طرح پرسشي در خصوص اينكه آيا چرخ سانتريفيوژها به همراه چرخ زندگي مردم چرخيده است، گفت: اين روزها مسؤولان دولت يازدهم برخلاف وعده هاي قبلي خود مبني بر شكوفايي اقتصادي پس از برجام، از آثار موهوم برجام سخن مي گويند؛ دولتمردان بايد پاسخگوي وعده هاي خود از برجام باشند نه اينكه اين روزها بزرگترين دستاورد برجام را تعامل با دنيا عنوان کنند.

صفار هرندي با انتقاد شديد از نامگذاري روزي به نام روز تعامل ايران و جهان در تقويم رسمي كشور، عنوان كرد: عنوان منزوي بودن انقلاب اسلامي در دنيا در طول 35 سال اهانت به انقلاب و مردم كشور است.

وي با اشاره به اينكه آمريكا و غرب برجام را ابزاري براي نفوذ همه جانبه در نظام اسلامي مي دانند، تاكيد كرد: اين روزها جرياني هماهنگ در داخل و خارج از كشور درصدد تحميل فشارهايي با استفاده از جريان سازي هايي در مسائلي مانند حقوق بشر است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مطرح كردن بهاييت از سوي فرزند يكي از مسؤلان كشور پس از برجام آغاز پروژه اي براي اجراي برجام هاي ديگر و كاهش قدرت نظام اسلامي در حوزه منطقه اي و در راستاي تضعيف نظام اسلامي بود.

وي به جريان سازي هاي اخير در خصوص منافقين با انتشار يك فايل صوتي اشاره و تصريح كرد: جنايات منافقين در به شهادت رساندن افرادي مانند شهيد رجايي و باهنر كشتن يك فرد نبود زيرا آنها افرادي خدوم به مردم و انقلاب را هدف گرفتند كه خود يك ملت بودند.

صفار هرندي به جريان نفوذي در بيت آقاي منتظري در راستاي تقابل با نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: امام راحل همواره از نفوذ و دسترسي جريان نفاق و ليبرال در بيت آقاي منتظري نگران بود و بارها به ايشان تذكر داد، منتظري با جمع كردن اعوان و انصاري كه همخواني با جريان و تفكر انقلاب نداشتند، آنجا را مأمن جريان مخالف اسلام و انقلاب کرد.

عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام با اشاره به ساده لوح ناميدن آقاي منتظري از سوي امام راحل، خاطرنشان كرد: ساده لوحي وقتي متركم مي شود سر از خيانت در مي آورد و امام هم عبارت خيانت را در حكم عزل آقاي منتظري در خصوص ايشان به كار برد.

صفار هرندي با انتقاد شديد از برخي اظهارات از تريبون هاي رسمي در حمايت از گروهگ تروريستي منافقين، گفت: متأسفانه برخي از مسؤولان به عنوان وكيل مدافع منافقين از تريبون هاي رسمي نظام، عباراتي را در حمايت از گروهك تروريست و جنايتكار منافقين بيان مي كنند در صورتي كه اعدام جنايتكاران منافق يك اقدامي به حق در راستاي امنيت كشور بود.

وي با بيان اينكه برخي از مديران امروز از مسير شهيدان رجايي و باهنر براي خدمت به مردم فاصله گرفته اند، تاكيد كرد: مسؤولاني مانند شهيدان رجايي و باهنر سلسله رجال جانباخته و شيفته راه حق انقلاب بودند كه كام ملت را در دوران كوتاه مديريت خود با خدمت بي منت بر مردم شيرين كردند.

عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام به ريزش ها و رويش هاي انقلاب اشاره كرد و افزود: مردم ما بر عهد پيشين خود در راه انقلاب استوار و ثابت قدم ماندند و عهد خود را با ولايت با خونشان امضا کردند.

وي ادامه داد: اگر كساني حتي در لباس روحانيت دچار كفران نعمت و ناسپاسي شدند، بنا بر وعده خداوند به زودي افرادي مومن و استوار در راه حق جايگزين آنها خواهند شد.

صفار هرندي از برخي اظهارات مسؤولان دولت يازدهم كه واريز يارانه ها را مصيبت عظماي دولت مي نامند انتقاد کرد و گفت: مسؤولان بنا بر وظيفه خود نبايد بر مردم منت بگذارند و براي نظام اسلامي زشت است كه مسؤول آن در راستاي كار خود بر مردم منت بگذارد.

وي با بيان اينكه شهيد رجايي با وجود خدمات زياد به مردم آنهم در دوران جنگ، خود را خجل زده در مقابل مردم مي دانست، اظهار داشت: حكومت وظيفه دارد در رسيدگي و برطرف كردن مايحتاج مردم نيازمند از هيچ كوششي فروگذار نكند و لذا دادن يارانه به نيازمندان از زمان شهيد رجايي براي افراد مسن بي سرپرست آغاز شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ميدان دادن به جريان مفسد را باعث ايجاد فجايعي مانند سال88 دانست و ابراز داشت: در اثر ميدان دادن به جريان هرزه و جريان فاسد، فجايعي مانند فتنه = 88  آفريده مي شود و افرادي اهل تساهل و تسامح جرات و جسارت اهانت و تجاوز به ارزشهاي نظام را پيدا مي كنند./1313/پ201/ج1

ارسال نظرات