۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۷۰۶۷
مدیر حوزه علمیه محمودآباد :

حوزه های علمیه موتور محرک انقلاب اسلامی هستند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه بدون حضور طلاب برکت ندارند، گفت: حوزه های علمیه نور و موتور محرک انقلاب اسلامی هستند.
حجت الاسلام گنجی - محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام رضا عباس زاده گنجی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر، گفت: حوزه علمیه پایگاه امام زمان است و این پایگاه امروز دوباره به قدوم سربازان امام زمان مزین شد.

مدیر حوزه علمیه محمودآباد گفت: مدرسه علمیه بدون حضور طلاب برکت ندارد و حضور طلاب برای حوزه علمیه نور و موتور محرک انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به آیه نفر، گفت: شأن نزول این آیه به وفور به کار طلاب علوم دینی می آید و طلبه را برای مبارزه با سختی و رنج در دنیا بشارت می دهد که در آخرت جایگاه خوبی خواهید داشت.

حجت الاسلام عباس زاده گنجی با تبیین جزئیات جنگ تبوک، اظهار داشت: جنگ تبوک، جنگی بود که مسلمانان بایستی 600 کیلومتر در خار و خاشاک و قحطی می رفتند، و خداوند به همه دستور داد تا در جهاد حضور پیدا کنند و هیچکس را استثنا نکرد، مگر افرادی را که قصد داشتند در راه دین تفقه و کسب علم کرده و آن را ترویج کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه عده ای از حضور در این جنگ سر باز زدند، گفت: افرادی بودند که از حضور در جنگ امتناع کردند و خداوند به شدت آنها را تنبیه کرد و بلایی بر سرشان آمد که خداوند می فرماید، کره زمین برایشان تنگ شد تا حدی که همسرانشان در خانه آنها را نمی پذیرفتند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب علوم دینی مصداق بارز لیتفقهوا در آیه نفر هستند، گفت: خداوند این عده را از حضور در جنگ استثنا کرد و گفت اگر توانایی و قدرتش را دارید برای جبهه نرم و جنگ فرهنگی حضور داشته باشید، نیازی به رزم نیست و حضور شما در جبهه نرم ارجح تر است.

مدیر حوزه علمیه محموداباد ادامه داد: امام صادق(ع) 4 هزار شاگرد داشت اما امروز امام زمان تنهاست و ندای هل من ناصرش به گوش میرسد و کسی نیست به ندایش لبیک بگوید، در اینجا اگر عده ای در بین ما جزء یاران امام عصر قرار بگیرند بعید نیست بلکه در سالهای نه چندان دور همین حوزه ها امثال علامه حسن زاده را تحویل جامعه دادند.

وی با اشاره به کرامات علامه حسن زاده آملی گفت: خداوند اگر علوم این عالم وارسته را بر روی کاغذ بیاورد تا آسمان خواهد رفت و امثال همین علما در همین حوزه های ما در آمل و محمودآباد و شهرهای دیگر به تحصیل علوم دینی پرداختند و امروز به این درجه رسیدند که شخص حضرت رضا(ع) به علم آنها افزون می کند.

حجت الاسلام عباس زاده گنجی با بیان اینکه یکی از نگرانی های طلاب این است که آینده شان چه می شود، گفت: برخی طلاب انتهای هدفشان رسیدن به محراب است، هر چند محراب بسیار مقدس است اما مردم دنیا امروز از بی خدایی خسته شدند و نیاز دارند تشنگی شان نسبت به دین برطرف شود، مردم جهان در پی اخلاق هستند و اگر طلبه ای اثر گذار ببینند که ابتدائیات طلبگی را در اختیار داشته باشد، دنبال جذب و همراهی با او هستند و همه جوره او پشتیبانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طلاب سرباز امام زمان(عج) هستند، خاطرنشان کرد: طلبه یک سرباز است که بایستی همیشه در پی سربازی باشد، تا مورد توجه امام زمان قرار بگیرد و نیازهای مردم را برطرف کند، ما در دنیایی به سر می بریم که به شدت به طلاب نیازمند هستند و مردم جهان حضور امام زمان را فریاد می زنند اما امام زمان(عج) در پی یار و همراه است تا ظهور کند اما آن چیزی که امام عصر می خواهد محیا نشده است.

مدیر حوزه علمیه محمودآباد با اشاره به بخشی از کتاب منشور روحانیت، گفت: اگر برخی روحانیان و طلاب درست عمل می کردند امروز شاهد شیعه کشی در منطقه نبودیم، اگر روحانیان و عمامه به سرها به فعالیت اصلی خود می پرداختند امروز در سوریه و عراق کودکان و زنان را سر نمی بریدند و شیعیان امیرمؤمنان را نمی سوزاندند و امروز امام زمان(عج) حضور داشت و شاهد جهانی پر از عدل و داد بودیم.

حجت الاسلام عباس زاده گنجی با تأکید بر اینکه جنایات امروز منطقه به نوعی حاصل کم کاری ما روحانیون است گفت : در پایگاه هوایی اسپایکر عراق در بین چهار هزار نفر از جوانان حاضر در پایگاه هزار و اندی جوان شیعه را طی چند روز کشتند ، ده هزار نفر برای فرار از سوریه و جنگ در دریا غرق شدند و اینها همه نشات گرفته از عدم درک و همراهی برخی روحانیون و طلاب و افراد تاثیر گذار ، با امام زمان (عج) است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جهان کفر در مقابل امام خمینی(ره) قد علم کرده بود، خاطر نشان کرد: در مقابل انقلاب امام خمینی(ره) جهانی از دشمنی ها حضور داشت، در این بین امام (ره) امثال آیت الله جوادی را که در همین حوزه ها به تحصیل و تعلیم پرداختند به بلاد کفر برای تبلیغ و پاسخگویی فرستاد و تا آخرین دقایق از پیروزی در برابر دشمنی ها و کفر ناامید نشدند.

مدیر حوزه علمیه محمودآباد در پایان با اشاره به اینکه هیچ چیزی لباس پیامبر(ص) نمی شود، گفت: اگر تمام عالم را به ما بدهند و بگویند این لباس را در بیاورید و به شغل دیگری بپردازید، نباید قبول کنیم چرا که امام زمان(عج) به واسطه این لباس، نظر لطف خود را به ما روا داشته است./950/202//ب2

ارسال نظرات