۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۰۲۵

راهکار آیت الله سبحانی برای حل مشکل بیکاری در کشور

حضرت آیت الله سبحانی با ارائه راهکاری جهت حل مشکل بیکاری در کشور گفت: شغل های مناسب با جنس مؤنث در اختیار خانم ها و شغل های مناسب با جنس مذکر در اختیار آقایان قرار گیرد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار با جمعی از معاونین وزارت علوم با بیان این که در دانشگاه رشته هایی تدریس شوند که گره ای از مشکلات جامعه را باز کنند، گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود برای برخی پایان نامه ها میلیونی خرج می شود در حالی که فایده ای برای جامعه ندارد.

این مرجع تقلید ادامه داد: بحث های علمی یا باید کاربرد اخلاقی داشته باشند یا مشکلات زندگی افراد را برطرف سازند و صرف گرفتن مدرک خسارت است؛ دانشگاه های پولی سبب می شوند مدرک فراوان شود نه علم البته دانشگاه های دولتی سخت گیرانه عمل می کنند و افراد شایسته وارد آنها می شوند.

وی تصریح کرد: آقای روحانی اگر بخواهد برای 75 میلیون جمعیت شغل ایجاد کند امکان پذیر نیست؛ نیاز است در جامعه شغل ها به جنس مؤنث و مذکر تقسیم شوند به عبارتی دیگر شغل های مناسب با جنس مؤنث در اختیار خانم ها و شغل های مناسب با جنس مذکر در اختیار آقایان قرار گیرد.

حضرت آیت الله سبحانی اضافه کرد: در این صورت قهرا سه چهارم شغل ها مربوط به آقایان خواهد شد و یک چهارم نیز مربوط به خانم ها اما اکنون خانم ها بیشترین شغل را دارند بنابراین خانه سالاری تعطیل شده است و اگر خانه سالاری نباشد کودکان تربیت دینی و تربیت مادری پیدا نخواهند کرد.

وی کار کردن بانوان در محیط های مردانه را دارای مشکلاتی دانست و اظهارداشت: ضروری است شغل بانوان متناسب با عفت آنان باشد.

حضرت آیت الله سبحانی اضافه کرد: تفکیک دانشگاه ها نیز یک حرکت نیک است البته نه به این معنی که خانم ها در یک سمت و سمت دیگران آقایان باشند همانگونه که پرده کشیدن میان آنها صحیح نیست بلکه باید دانشگاهی با تمام امکانات برای خانم ها ایجاد شود؛ دانشگاه محل علم آموزی است اما در صورت مخلوط بودن خانم ها و آقایان، علم آموزی نیز با مسائل دیگری مخلوط می شود./1324/پ202/ج

ارسال نظرات