۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۴۶۸۸۸
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل مطرح کرد؛

لزوم نقش آفرینی حوزه های علمیه در زمینه رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بر لزوم نقش آفرینی حوزه های علمیه در زمینه رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت حوزه علمیه برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی جامعه ضروری است.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در جمع طلاب این مدرسه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی، گفت: طلاب مرزبانان دفاع از اسلام در سنگر علم و دین هستند و باید قدردان این فرصت مهم باشند.

وی افزود: طلبه با بر تن کردن لباس سربازی در رکاب حضرت ولی عصر(عج) تمام اهتمام خود را برای کسب علوم دینی و تهذیب نفسانی به کار بگیرد.

امام جمعه گتاب با بیان این مطلب که برای یک طلبه هیچ زمانی برای پایان تحصیل وجود ندارد، اظهار داشت: اگر تمام فرصت ها و مواهب دنیایی در یک کفه ترازو جمع شود، قدر و منزلت آن به میزان ارزش دفاع از حریم  ارزشهای الهی نیست.

وی ادامه داد: تحصیل در حوزه های علمیه جایگاه ارزشمند و گرانقدری دارد و ضمن تهذیب نفس و افزایش آگاهی های دینی، وظیغه مهمی مانند تبلیغ دین را بر عهده طلبه می گذارد.

حجت الاسلام تقی پور با بیان هدف تأسیس این مدرسه علمیه، تصریح کرد: امسال در آغاز دومین سال فعالیت این مدرسه علمیه، 47 طلبه مشغول تحصیل هستند که دارای تحصیلاتی آکادمیک از مقطع دیپلم تا کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود: رویکرد آموزشی و پژوهش محور، در کنار تهذیب و اخلاق از جمله برنامه های جدی و مهم مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بر لزوم نقش آفرینی حوزه های علمیه در زمینه رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در رفع شبهات و مقابله با افکار انحرافی در کنار پیشگیری و رفع آسیب های اجتماعی از نیازهای امروز جامعه ما است.

وی با تأکید بر سختکوشی در امر تحصیل و طی کردن مدارج علمی بالا، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید فرصت تحصیل در حوزه علمیه را فرصتی برای جهاد علمی بداند و با تمام توان در این مسیر تلاش کند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که سه شاخصه مهم برای مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل تعریف شده است، تصریح کرد: پژوهش در زمینه مشکلات دینی، فرهنگی و علمی منطقه و تلاش برای رفع آن از شاخصه‌های اصلی کارکردی مدرسه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع) بابل است.

وی افزود: با توجه به کسب رتبه ششم تهذیبی این مدرسه علمیه در میان مدارس علمیه سفیران هدایت سراسر کشور، درصدد کسب مجوز راه اندازی سطح 3 در این مدرسه علمیه هستیم.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با تقدیر از تلاش اعضای هیأت امنای این مدرسه در طرح توسعه این مدرسه، گفت: با تلاش و نگاه خیرخواهانه جمعی از خیرین در صدد گسترش بنای فیزیکی مدرسه علمیه امام حسین(ع) هستیم.

وی افزود: هزینه های مدرسه علمیه امام حسین(ع) با استفاده از کمکهای مالی مردمی تهیه می شود و از همه خیران بزرگوار در همراهی با این مدرسه تقدیر می کنم./1313/202/ب2

ارسال نظرات