۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۴۴۶۷۹۵
کارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس:

جریان نفوذ در داخل کشور باید به خوبی شناخته و رصد شود

کارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما باید جریان نفوذ را به خوبی شناخته و رصد کنیم، گفت: کسانی که با اسلام آوردن و انقلابی‌نمایی در بدنه سیاسی کشور نفوذ کردند بسیارند و باید مراقب آنها بود
ده نمکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما شامگاه دوشنبه در نشست رونمایی از فیلم مستند «پرونده ناتمام» ساخته جواد موگویی که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: این دهه، دهه سؤال و جواب است اگر به سؤالات پاسخ درستی داده نشود می‌تواند مشکلات زیاد ایجاد کند.

وی درباره فیلم مستند «پرونده ناتمام» به کارگردانی موگویی، عنوان کرد: به شجاعت این کارگردان احترام می‌گذاریم اما فیلم در برخی موارد جای اصلاح دارد.

ده‌نمکی با اشاره به اینکه ارائه تصویر از تاریخ معاصر انقلاب اسلامی در دهه 60 کار بسیار سختی است، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در پرونده شهیدان باهنر و رجایی فعالیت می‌کردند امروز هیچ‌ یک از آنها در میان ما نیستند، یا شهید شدند یا به نوعی آنها را به شهادت رساندند.

وی افزود: من به آقای موگویی توصیه کردم که این کار را انجام ندهد، البته خودم فیلم‌نامه‌ای با نام نفوذی‌ها را آماده می‌کردم، اما چون جانم را دوست داشتم، آن را رها کردم.

این کارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس با اشاره به قصه کشمیری که در این مستند عامل قتل شهیدان رجایی و باهنر معرفی شده است، عنوان کرد: اینکه چگونه اسنادی از خانه کشمیری بیرون رفت جای سؤال و ابهام بسیار دارد، هنوز هم امثال کشمیری در نظام زیاد هستند که نمی‌توان از آنها نام برد.

وی افزود: به عنوان مثال چندی پیش جاسوسانی در ایران فعالیت می‌کردند که رژیم صهیونیستی حاضر شد 5 جاسوس موساد اعدام شود در عوض سردسته آنها نجات یابد.

ده‌نمکی افزود: وقتی رژیم صهیونیسیتی حاضر می‌شود که در داستان انفجار دفتر ریاست‌جمهوری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دبیر شورای امنیت ایران یعنی کشمیری را به عنوان مهره سوخته کنار بزند یعنی آدم‌هایی مهمتر از آن هم دارد که نخواسته لو بروند.

وی با اشاره به اتفاقات بعد از انقلاب تا امروز، اظهار داشت: یک جریان نفوذی در داخل کشور وجود دارد که از همان اوایل انقلاب تا امروز هر ده سال یک بار هسته‌ای از نفاق شکل گرفته و فعالیت گسترده‌ای را همچون سال‌های 78 و 88 بر علیه نظام را در کشور رقم می‌زنند.

ده‌نمکی افزود: فیلم عصبانی‌کننده است چراکه نشان می‌دهد که یک پیشانی‌ پینه‌بسته نیز ممکن است نفاق ایجاد کند، به همین دلیل باید به عملکرد افراد فکر کرد، بیراه نیست اگر بگوییم در سال 98 و 1400 باید منتظر اتفاقاتی در ایران باشیم، زیرا جریان نفوذی همچنان فعال است.

این کارگردان عرصه سینمای دفاع مقدس در پایان با اشاره به اینکه ما باید جریان نفوذ را به خوبی شناخته و رصد کنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که با اسلام آوردن و انقلابی‌نمایی در بدنه سیاسی کشور نفوذ کردند بسیارند و باید مراقب آنها بود./807/202/ب2

ارسال نظرات