۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۴۶۶۴۰
امام جمعه رفسنجان:

خروجی حوزه های علمیه باید طلاب انقلابی با روحیه جهادی باشند

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه خروجی حوزه های علمیه باید طلاب انقلابی با روحیه جهادی باشد٬ گفت: ما این توقع و انتظار را داریم که تحول همه جانبه در زمینه های مختلف ایجاد کنند و خروجی حوزه های مقدسه روحانیان و طلاب انقلابی با روحیه جهادی و کارآمد در جامعه باشد.
امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، درباره بررسی وضعیت متون و روش آموزشی در حوزه علمیه، گفت: حوزه علمیه قدمت 1300 ساله دارد و ائمه معصوم توانستند نیروی شاخص تربیت کنند و فقه آل محمد را در جامعه گسترش دهند، همچنین حوزه های علمیه در هر عصر نیرو تربیت و وارد جامعه می کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه سراسر جهان در هر عصر و زمان یک فرد و شخصیتی را همانند امام روح الله تربیت کنند تا بهترین کارکرد را داشته باشند، از این رو امروزه نیز افرادی وجود دارند که می توانند از اسلام و دین مرزبانی و تحولات زیادی را در جامعه نهادینه کنند، همچنین ما شاهد برجستگیهای تربیت حوزه ها هستیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امروزه حوزه های علمیه باید مدیریت شوند و به روز باشند، از این رو حوزه های علمیه نگرش داشته باشند و متون گذشته و قدیمی را حفظ کنند و افزون بر آن به متونی که امروزه نیاز دارند پرداخته شود.

وی افزود: جوانانی که وارد حوزه های علمیه می شوند باید مجهز و مسلح به همه علوم و فنون شوند، بر این اساس حوزه های علمیه ظرفیت بسیار بالایی دارند و می توانند این کارآمدی را در جامعه ایجاد کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: مدیریت حوزه ها باید بسیار قوی باشد، از این رو آیت الله اعرافی که قبول مسؤولیت کردند و از طرف رهبر انقلاب به مدیریت حوزه علمیه قم و حوزه های شهرستان ها منصوب شده اند؛ ما این توقع و انتظار را داریم که تحول همه جانبه در زمینه های مختلف ایجاد کنند و خروجی حوزه های مقدسه روحانیان و طلاب انقلابی با روحیه جهادی و کارآمد در جامعه باشد.

امام جمعه رفسنجان اظهار داشت: مدیریت حوزه که از سوی شورای عالی حوزه انتخاب می شود باید مسؤولیتی غیر از این مسؤولیت نداشته باشد، فراغت بال، توانمندی و به روز باشد تا بتواند در متون درسی تحولی ایجاد کند و همچنین نباید از متون اصلی غافل شود./302/866/ب1

ارسال نظرات