۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۶۰۱
سردار قاسمی:

نادر طالب‌زاده از ذخایر انقلاب است

سردار قاسمی گفت: از هنرمندان زنده تعریف کردن مقداری سخت است اما نادر طالب‌زاده از ذخایر انقلاب است که باید از او تعریف شود.
سعید قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار قاسمی فرمانده دوران دفاع مقدس، عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی، که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: از هنرمندان زنده تعریف کردن مقداری سخت است اما نادر طالب‌زاده از ذخایر انقلاب است که باید از او تعریف شود.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه نادر طالب‌زاده از شاگردان شهید آوینی است و چند نکته درباره او گفتن لازم است، عنوان کرد: نادر طالب‌زاده در گرماگرم انقلاب به کشور بازگشت کرده و با دوربین 35 میلی‌متری به تهیه فیلم پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب تهران تایمز را راه اندازی کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه بیان داشت: لانه جاسوسی که به تصرف درآمد نادر طالب زاده در جواب جاسوسان آمریکایی مستندی را کار کرد که در آن مدیران آمریکایی را به چالش کشید.

وی افزود: نخستین مستند جنگی خود را در جبهه به عنوان حق و باطل در بهار 60 کار کرد، در والفجر 4، در احداث پل سیزده متری، مستند دیگر در فتح کربلای 5، «بازمانده» که یکی از کارهای ماندگار در زمینه انتفاضه است از جلمه کارهای نادر طالب‌زاده می باشد.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه شهید آوینی و طالب زاده سه مجموعه مستند با هم ساختند که یکی از آنها به نام‌های ساعت 25، است، گفت: مستند «عصر انتظار» با موضوع جهان در آستانه عصر ظهور، «بیداد خاموش» با موضوع جانبازان شیمیایی و حقوق از کف رفته آنها، مجموعه معروف «حضرت مسیح» از جمله آثار نادر طالب‌زاده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه نادر طالب زاده چنان به انقلاب خدمت کرده است که لیاقت شهادت را دارد،‌ خاطرنشان کرد: مجموعه «برنامه راز» با موضوع ناگفته های دهه اول و دوم و مستند حضرت روح الله، از دیگر آثار این هنرمند انقلابی در عرصه سینما است./201/807/ب1

ارسال نظرات