۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۴۶۴۷۳

برگزاری کلاسهای اخلاق مدرسه علمیه امام حسین با حضور آیت الله کعبی

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز با اشاره به برنامه های سال تحصیلی جدید این مدرسه، گفت: همچون سالهای گذشته درس اخلاق در این مدرسه با حضور آیت الله کعبی برگزار می شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام عبدالامیر امیری فرد، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید در مدرسه از 6 شهریور آغاز شده است، گفت: این مدرسه از 7 سال پیش فعالیت خود را آغاز و ورودیهای سال 1389 این مدرسه اکنون وارد پایه هفتم خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید 15 نفر در مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت، ابراز داشت: این متقاضیان دوره اختبار تهذیبی را به مدت یک هفته در قم سپری کردند و از فردا دوره اختبار آموزشی را به مدت 3 هفته در اهواز می گذرانند.

این مقام مسؤول ابراز داشت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید از چهارشنبه هفته پیش آغاز و در 6 شهریور با حضور طلاب و اساتید مدرسه به صورت رسمی آغاز شد و امسال نیز در راستای ارتقای سطح علمی، آموزشی و تهذیبی طلاب فعالیت هایی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام امیری فرد با اشاره ویژگیهای خاص مدرسه امام حسین(ع) اظهار داشت: بنا بر توصیه های آیت الله کعبی کارگاه های منبری، سخنوری و سخنرانی، صوت، الحان و خطابه به صورت منظم و برای همه سطوح برگزار خواهد شد و در زمینه کتابهای فقهی ایشان به گنجاندن کتب فقهی و سنتی قدیم نیز ایشان در برنامه های درسی طلاب تأکید دارند که در برنامه های سال تحصیلی جدید اعمال خواهند شد.

وی کتاب فقهی مختصر «تبصره المتعلمین» علامه حلی برای طلاب دوره مقدماتی و جدید را از جمله کتب تدریسی در مدرسه عنوان و ادامه داد: کتاب «شرائع الاسلام» محقق حلی نیز از دیگر کتب مدنظر آیت الله کعبی است که تأکید فراوانی بر گنجاندن آن در برنامه آموزشی دارد؛ چرا که حداقل فایده گنجاندن این کتابها در متون آموزشی آشنایی طلاب با متون اصلی و اولیه فقهی شیعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) برگزاری کلاسهای مباحثه در هر پایه تحصیلی با حضور مدیر گروه را از دیگر برنامه های مدنظر سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد و افزود: در صورت احساس ضعف در طلاب کلاسهای مشاوره تحصیلی برگزار خواهد شد و نیز کلاس اخلاق به صورت هفتگی با حضور آیت الله کعبی برگزار می شود که در برخی اوقات به دلیل مشغله زیاد و عدم حضور وی از محضر دیگر علما استفاده خواهد شد و این امر در سال گذشته نیز برگزار شد.

این مقام مسؤول گفت: در بحث پژوهش به معاونت پژوهش مدرسه اعلام کردیم که همزمان با آغاز سال تحصیلی برنامه ها و کارگاه های پژوهشی برای طلاب برگزار و به آنها آموزش داده شود تا مقالات پژوهشی را تهیه کنند و همه طلاب از پایه سوم به بالا موظف شدند تا در هر ترم تحصیلی حداقل یک مقاله ارائه دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سالهای گذشته دوره های مکالمه زبان عربی برگزار می شد، عنوان کرد: امسال نیز بنا داریم این دوره ها را برگزار کنیم و از مدارس علمیه اهتمام به مکالمه عربی و تجوید طلاب به صورت گسترده را خواستارم./303/9456/ب1

ارسال نظرات