۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۴۶۴۳۳
آیت الله شفیعی:

ولایت نعمت حقیقی خداوند است

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه «نعیم» در روایات امامان معصوم(ع) همان ولایت اهل بیت(ع) است، گفت: ولایت نعمت حقیقی خداوند است.
آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به سوره تکاثر، گفت: درباره آیات «أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ، حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ» دو تفسیر وجود دارد یکی آنکه دو طایفه حارث و حریث از انصار بر تعداد افراد زنده خود دچار اختلاف شده و برای فخرفروشی به شمردن مردگان خود روی آوردند؛ بنابراین سوره تکاثر نازل شد.

نماینده مردم خوزستان ابراز داشت: خداوند در این سوره کثرت طلبی را عامل اشتغال و سرگرمی دو طایفه و روی آوردن آن ها به قبرستان ها برشمرد، در حالی که سودی در این اقدام نیست و با این توضیح مشخص شد که یکی از شأن نزول های این سوره کثرت طلبی قبیله ای است.

آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه خداوند در این سوره تنها کثرت طلبی را مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: ذکر کثرت طلبی بدون ذکر موارد مشخص برای آن است تا شامل کثرت طلبی در مال، پست و ریاست شود؛ زیرا همه گونه کثرت طلبی بد و زشت و ناپسند است.

این عالم دینی به ترجمه آیات «كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ» اشاره و خاطرنشان کرد: در آیه «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيم» خداوند در آخرت، انسان را در برابر نعمت هایی که داده بازخواست می کند و درباره نعیم روایات فراوانی وجود دارد از جمله اینکه ابوحنیفه در ملاقات با امام صادق(ع) نعیم را مال، اولاد، خانه و نعمت های دنیایی دانست حال آن که امام صادق(ع) آن را ولایت اهل بیت(ع) معرفی کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به اینکه خداوند همگان را به پذیرش ولایت اهل بیت(ع) مکلف کرده است، ابراز داشت: خداوند در آخرت درباره این نعمت بازخواست خواهد کرد و آن شرط اسلام، قبولی اعمال و موفقیت در دنیا است و خداوند نعمتی واقعی که قابلیت بازخواست و مطالبه را داشته باشد، نعمت می خواند و آن ولایت و امامت محمد(ص) و آل محمد(ص) است./9456/202/ب2

ارسال نظرات