۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۴۴۶۲۲۴
آیت الله موسوی اصفهانی:

1000 روستا در استان همدان فاقد روحانی و مبلغ هستند

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری از وجود 85 استاد مجرب در سطوح 2 و 3 در استان همدان خبر داد و گفت: 1200 روستا در سراسر استان وجود دارد که 200 روستا روحانی دارند و 1000 روستا از نعمت روحانیت محروم هستند.
اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان شب گذشته در دیدار با حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در استان همدان با اشاره به وضعیت حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه علمیه استان همدان 14 مدرسه دارد که 12 مدرسه در سطح 1 و 2 مدرسه در سطح 2 و 3 فعالیت می کنند.

وی افزود: در مدرسه آیت الله آخوند ملا علی معصومی همدانی 210 طلبه مشغول به تحصیل هستند که 60 نفر در درس خارج فقه و اصول در این حوزه شرکت می کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: در حوزه شهرستان ملایر هم یک مدرسه با 120 نفر طلبه در سطح 2 و 3 مشغول به تحصیل هستند و دو مدرسه سفیران هدایت هم در حال فعالیت در استان است.

وی با اشاره به توجه به تخصصی شدن علوم در حوزه ابراز داشت: چند رشته تخصصی برای حوزه علمیه همدان درخواست شده است که مرکز تخصصی مهدویت، تبلیغ و عقائد مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان از وجود 85 استاد مجرب در سطوح 2 و 3 خبر داد و گفت: 1200 روستا در سراسر استان وجود دارد که 200 روستا روحانی دارند و 1000 روستا از نعمت روحانیت محروم هستند.

وی یادآور شد: کمبود روحانی در استان همدان احساس می شود و این در حالی است که استان همدان در همه عرصه های انقلاب و دفاع مقدس پیشتاز بوده است و با همت و حمایت مردم و روحانیت در تاریخ کشور برگ های زرینی ثبت کرده است.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به کمبود فضای آموزشی برای ادامه تحصیل طلاب افزود: از تعداد 240 فارغ التحصیل فقط 80 طلبه در استان جذب می شوند و بقیه به قم مهاحرت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان اظهار داشت: امروز استان همدان مورد آماج حملات فرقه های انحرافی قرار گرفته است و باید برای مقابله با انحراف جوانان تصمیمی اساسی صورت گیرد./202/979/ب1

ارسال نظرات