۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۲۱۶
رضایی مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای توطئه جدید در منطقه با محوریت آل سعود/ دشمن نمی تواند اهداف خود را محقق کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توطئه جدید دشمنان در منطقه گفت: ابعاد این قضیه روشن نیست اما اطلاعاتی به دست ما رسیده و حکایت از توطئه جدیدی دارد که محور آن آل سعود با حمایت آمریکا و صهیونیسم است.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام در جمع خبرنگاران آمل با اشاره به آخرین تحولات منطقه اظهارداشت: همان طور که پیش بینی می شود ائتلاف کفر هیچ زمانی پایدار نمی ماند.

وی تصریح کرد: مقاومت رزمندگان ما به سبب آن که متکی به ایمان الهی است پیروز می شود و تحولات خوبی را در طول ماه اخیر در منطقه می بینیم.

رضایی افزود: اختلاف جدی میان ائتلاف آمریکایی صهیونیستی سعودی شکل گرفت و کودتای ترکیه یکی از پشتوانه های مهم داعش را تضعیف کرده و ابهام جدی در ادامه حمایت های ترکیه از داعش صورت گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: اردوغان تلاش هایی را در راستای مقابله با داعش شروع کرده است که امیدواریم این حرکت صادقانه بوده و استمرار داشته باشد.

وی با بیان این که شکست عربستان در یمن موفقیت بزرگی است، گفت: با این که عربستان بمباران های گسترده ای انجام داد اما نتوانست نیروهای انصارالله را به هیچ وجه از میان ببرد و ساختار فرماندهی آن حفظ شده است.

رضایی تصریح کرد: مهمات انصارالله بیشتر شده و موشک های برد بلندی تولید کرده است حتی می تواند با توان خود شهرهای بزرگ عربستان را مورد هدف قرار دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: انصارالله سیاست های خود را دارد و احتیاط هایی می کند اما در شرایط کنونی قدرت بزرگی به دست آورده است.

وی افزود: توطئه های جدیدی را در سمت جنوب خلیج فارس می بینیم و به نظر می رسد موج جدیدی در کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل کویت، بحرین، قطر، امارات و عمان شکل گرفته و خبرهایی رسیده که می خواهند حرکتی شبیه یمن علیه سوریه در خلیج فارس انجام دهند.

رضایی ادامه داد: ابعاد این قضیه روشن نیست اما اطلاعاتی که به دست ما رسید حکایت از توطئه جدیدی دارد که محور آن آل سعود با حمایت آمریکا و صهیونیسم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: خوشبختانه ملت ها روز به روز بهتر از مسائل پشت پرده آگاه می شوند و جهان اسلام دارد از جنایات آل سعود آگاه می شود.

وی با اشاره به واکنش جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحرکات جدید در منطقه بیان داشت: ما همیشه با بردباری و حکمت برخوردار می کنیم و تلاش داریم که عجله نکرده و به خوبی از ابعاد مسأله آگاهی و اطلاعات داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: جمهوری اسلامی هیچ زمانی آغازگر برخوردی نبوده بلکه ما همیشه دفاع کردیم، در شرایط فعلی نیز در حال مراقبت هستیم و امیدواریم دشمنان ما سر عقل آمده و به این امور پایان دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان به این توطئه های زنجیره ای پایان دهند و بفهمند هر شکستی به دست می آورند به همان اکتفا کرده و به دنبال حادثه ای دیگر برای جبران شکست های خود نباشند.

وی ادامه داد: دشمنان هر کاری می کنند تا شکست های قبلی خود را جبران کنند باز هم شکست می خورند و نمی توانند اهداف و خواسته های مورد نظر خود را محقق کنند، ما آینده وضعیت کنونی را به نفع دین مبین اسلام، قرآن کریم و جمهوری اسلامی ایران می بینیم./1314/پ202/ج1

 

ارسال نظرات