۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۶۰۹۴
ده نمکی:

برخی از فیلمسازان نان شعار انقلابی بودنشان را می خورند

کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که خیلی از فیلمسازان که امروز پز انقلابی بودن را می دهند در واقع انقلابی نیستند، گفت: آنها نان شعار انقلابی بودنشان را می خورند وگرنه در زمان فتنه به سمت دیگری می روند.
ده نمکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مسعود ده نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون شامگاه پنج شنبه چهارم شهریور در جمع مدیران و فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در دانشگاه شهید بهشتی مشهد خطاب به آنان گفت: شما می توانید شاه کلید حل مشکلات فرهنگی باشید.

 وی درادامه با طرح این پرسش ها که مهمترین وظیفه شما فعالان کانونهای مساجد در عصر حاضر چیست، گفت: مساجد خاستگاه رجوع نونهالان، جوانان، زنان و مردان است که جنسیت بردار نیست و اگر به مسجد نگاه استرتژیک داشته باشیم می توانیم بر روی افکار عمومی تأثیرگذار باشیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که شما می توانید سفیران تفکر در محله، منطقه و منزل خودتان باشید، تصریح کرد: در همین شرایط برخی از مکان ها در مقابل مساجد تشکیل شدند تا  فعالیتهای مساجد را کمرنگ و یا حتی تحت الشعاع خودشان قرار بدهند.

نفوذ حداکثری فعالان مجازی و شبکه های اجتماعی در عرصه تصمیم سازی مسؤولان

وی با انتقاد از نفوذ حداکثری فعالان مجازی و شبکه های اجتماعی در عرصه تصمیم سازی مسؤلان و مدیران کشور تصریح کرد: در گذشته فقط مسؤولان و نخبگان جامعه را اداره می کردند و این درحالی است  که امروز این تصمیم سازی به صورت غیر مستقیم از سوی شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

ده نمکی درادامه به بیان راهکارهایی برای مقابله با حرکت های غیرفرهنگی نامعقول در جامعه پرداخت و گفت: شما فعالان کانونهای مساجد در مقابل این عملها بایستی مهندسی معکوس داشته باشید.

وی در ادامه ضمن اشاره به مثال طراحی اولیه لباس های ورزشکاران المپیکی گفت: همین کاربران شبکه های اجتماعی با اعتراض نسبت به طرح و شکل این لباسها مسؤلان را مصمم کردند که این طرحها تغییر کند.

ده نمکی ادامه داد: امروز بحث موضعگیری نیست بلکه در شبکه های اجتماعی افراد بی پروا حمله می کنند و طرف را به عقب نشینی وادار می سازند و حتی کسانی که موضعگیری انقلاب دارند از این موضعگیری کناره گیری می کنند.

وی با بیان این که متأسفانه مومنان اهل تشکر نیستند و بیشتر نقادند و دوست دارند که یقه یکدیگر را بگیرند، افزود: در حالی که طرف مقابلشان در تریبون های عمومی در مقابل یکدیگر خم و راست می شوند و دعواهای خودشان را بروز نمی دهند تا به اهدافشان برسند.

تعریف مهندسی معکوس

این کارگردان سینما و تلویزیون در ادامه تعریف مهندسی معکوس اظهار کرد: شما باید موتور فعالیت های فرهنگی مؤمنان را به حرکت درآورید  و فعالیتهای خودتان را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید تا در مقابل آنان به صورت لشکر درآیید.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر امسال و موضعگیری های پنهانی و نهفته دست اندرکاران این جشنواره گفت: آنها برای این که بخواهند در مقابل ما بایستد زیرکانه به وسیله خودمان سعی می کنند ما را بزنند تا نتوانیم حرفی بزنیم.

پشت پرده های جشنواره فیلم فجر

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که آنها ادعا دارند که ما ضد انقلاب نیستیم، تصریح کرد: جایزه جشنواره فیلم فجر به فیلم سیاسی تعلق گرفت که یک زندگی بیوگرافانه را مطرح می کند در حالی که حاتمی کیا در فیلمهای خودش مطالبه گر است و به همین دلیل آنها در این جشنواره به او جایزه ای ندادند.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر به حاتمی کیا در بخش های مختلف جایزه ای اهدا نشد اما برای این که بهترین جلوه های ویژه به فیلم رسوایی نرسد، این جایزه را به فیلم حاتمی کیا دادند که جای سؤال داشت.

ده نمکی تصریح کرد: آنان در مقابل شما به صورت مهندسی شده صف آرایی می کنند و امروز همه تلاششان این است که تشکل های کانونهای مساجد را از دست شما در بیاورند و این نگاه به کانونهای مساجد حاکمیتی است نه جریانی.

وی با بیان این که در مدیریت و مهندسی کانونهای مساجد باید یک نگاه حاکمیتی با نگرش انقلاب اسلامی در آنها باشد، اظهار کرد: اگر شما بتوانید همان وظایفی را که انقلاب اسلامی برای مؤمنان طراحی کرده است احصا کنید و به یک منشور برسید، این منشور می تواند دستورالعمل واحد برای کانونهای مساجد باشد.

این کارگردان سینما و تلویزیون خطاب به فعالان کانونهای مساجد کشور گفت: شما با این مهندسی به آسانی می توانید به مسایل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور جهت دینی و معرفتی بدهید.

سرمایه گذاری دشمن در شبکه های اجتماعی

وی ادامه داد: دشمن در این عرصه با استفاده از پتانسیل شبکه های ماهواره ای و اجتماعی در حال سرمایه گذاری است و در عین حال ما به این ظرفیت ها توجهی نداریم.

ده نمکی افزود: هزینه یک فیلم ضد ایرانی در آمریکا برابر همه بودجه سینمای ایران است و امروز ضرورت است که همان طور که در کشور برای صنایع نظامی مانند موشک هزینه می کنیم باید درعرصه جنگ نرم هم به سمت سرمایه گزاری هدفمند برویم.

این کارگردان سینما و تلویزیون در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که من از مسجد تربیت شده ام و از همانجا فیلمساز شده ام، گفت: این در حالی است که همین مسجد می تواند مسجد ضرار باشد و نیروهای سکولار تربیت کند.

وی با بیان اینکه  اگر ما از مسجد و روحانی و کانونهای فرهنگی در جهت کمک به افراد بی بضاعت بهره بگیریم در واقع همین افراد طرفدار اندیشه شما می شوند، تصریح کرد: امروز کمبودهایی در عرصه هنرمندان انقلابی وجود دارد و شما فعالان کانونهای مساجد موظف هستید که استعداد یابی کنید و شاعر، نویسنده و هنرمند انقلابی را به جامعه معرفی کنید.

خیلی از فیلمسازان که امروز پز انقلابی بودن را می دهند در واقع انقلابی نیستند

ده نمکی با بیان این که خیلی از فیلمسازان که امروز پز انقلابی بودن را می دهند در واقع انقلابی نیستند، گفت: آنها نان شعار انقلابی بودنشان را می خورند وگرنه در زمان فتنه به سمت دیگری می روند.

وی ادامه داد: شما می توانید کسانی را در بستر مسجد تربیت کنید که به این زودی قافیه را نبازند و این کار با تشکیل گروه های تئاتر به صورت منطقه ای، برگزاری جشنواره های سرود و کارگاه های نویسندگی امکانپذیر است.

این کارگردان سینما و تلویزیون اظهار کرد: رها کردن مسؤولان کانون های مساجد مثل رها کردن افراد در کام شیر است وشما باید جریان سازی کنید و مسابقات فیلم و جلسات نقد برگزار کنید.

فعالیت رسانه ای کانونهای مساجد

وی درادامه با بیان این که روزنامه های انقلابی، افراد نویسنده و روزنامه نگار انقلابی کم دارند، افزود: شما مسجدی ها می توانید برای خودتان اینستاگرام داشته باشید و هرکدام مانند یک رسانه عمل کنید چرا که امروز فعالیت رسانه ای کردن محدودیت های گذشته را ندارد و به آسانی در شبکه های اجتماعی می توانید فعالیت کنید.

ده نمکی با بیان این که تکلیف ما را وادارکرد که در چه حوزه ای درس بخوانم، گفت: در دوران کودکی آرزوی پزشکی را داشتم اما وقتی از جنگ برگشتم با خودم گفتم که چکار کنم و درک کردم که جنگ هنوز تمام نشده است و امروز عرصه جنگ نرم است.

کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه امام(ره) امروز برای شما جبهه ای را درست کرده است که باید در همه حال مسلح و لباس جهاد را بپوشید، تصریح کرد: به همین دلیل باید تخصص مبارزه را فرا بگیرید و یک امام جماعت در مساجد افزون بر اینکه باید فقه بلد باشد، ضروری است که برای جذب افراد، روانشناسی اجتماعی را هم بداند.

نباید فعالیتهای موازی را انجام دهید

وی خطاب به فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: شما بازوی مکمل ائمه جماعات در مساجد هستید و نباید فعالیتهای موازی را انجام دهید چرا که کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد.

ده نمکی افزود: شما می توانید همانند مهره های یک تسبیح عمل کنید و در این مساجد شما منبع تغذیه خلأهای نظام در حوزه فکری و فرهنگی باشید و با کشف استعدادها حرف اول را بزنید.

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان این که تفاوت کار من و شما در مسجد با دیگران در این موضوع است که ما نگاهمان معنوی است نه مادی، اظهار کرد: با همین نگاه معنوی افراد در این مکانها حاضر هستند حتی از جیب خودشان برای مساجد کار کنند.

قدرت نمایی معنوی در برابر جهانیان/ مساجد بازوی ولایت هستند

وی با بیان این که نمی توان هم معمار و کارگر و هم سرمایه گذار بود، افزود: ما به این انقلاب خیلی بدهکار هستیم و امروز قدرت نمایی معنوی در برابر جهانیان به عنوان یک ضرورت محسوب می شود.

کارگردان سینما و تلویزیون با تأکید بر اینکه مساجد بازوی ولایت هستند، گفت: شما باید مطالبات رهبری را به صورت رسمی و غیر رسمی انجام بدهید و قدرت نمایی اسلام را آشکار سازید.

وی افزود: برای این که بتوانید متولی فعالیت های مساجد باشید از اندیشه قرآن، معصومان و امام (ره) اینگونه برمی آید که  افراد تا وقتی خودشان را نساخته باشند، نمی توانند جامعه را اصلاح کنند چرا که مقام قبل از تهذیب خطرناک است./201/934/ب1

ارسال نظرات